چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تاسیس 3 دانشگاه دخترانه

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 265163
معاون اداری و مالی وزیر علوم از اعطاء مجوز برای راه‌اندازی سه دانشگاه دخترانه جدید خبرداد.
به گزارش جهان، علی اکبر متکان در گفت وگو با فارس با اشاره به راه‏ اندازی سه دانشگاه دخترانه جدید در کشور، افزود: دانشگاه دخترانه میناب، دانشگاه دخترانه جامع البرز کرج در هشتگرد و دانشگاه نرجس خاتون رفسنجان از سوی وزارت علوم مجوز راه‌اندازی لازم را دریافت کرده‏اند.

وی اضافه کرد: دو دانشگاه دخترانه ارومیه و قائم نیز درحال بررسی برای دریافت مجوز هستند.

به گفته معاون اداری و مالی وزیر علوم دانشگاه‌های الزهرا (س) در تهران، حضرت معصومه در قم، امام صادق(ع) در تهران، کوثر در بجنورد، نهاوند و پردیس خواهران دانشگاه کاشان جزء دانشگاه‌های دخترانه فعال هستند و درحال حاضر دانشجوی دختر دارند.

متکان خاطرنشان کرد: دو دانشگاه جامع البرز و نرجس خاتون رفسنجان که دانشگاه‌های دخترانه هستند از بهمن‌ماه امسال اقدام به پذیرش دانشجو خواهند کرد و در صورتی که شرایط لازم فراهم باشد دانشگاه میناب نیز از بهمن‌ماه امسال پذیرش دانشجو خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی دانشگاه‌های مخصوص دختران و پسران حق انتخاب خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان فراهم‌ می‌شود، عنوان کرد: امکانات لازم برای راه‌اندازی دانشگاه‌های دخترانه از سوی دانشگاه‌های مادر هر استان تأمین خواهد شد.

به گفته متکان، وزیر علوم دستورات لازم را برای تأمین اعضای هیئت علمی این نوع دانشگاه‌ها اعلام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *