چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲

حرف‌هایی که بعد از رفتنم به رئیس جمهور گفتم

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 263801
اولین وزیر آموزش و پرورش دولت نهم در خصوص دلایل انتقاد ناپذیری و پایین بودن آستانه تحمل نسبت به دولت گفت: این استعداد انتقاد ناپذیری بالقوه وجود داشته و حالا می‌شود گفت که تشدید شده است.
به گزارش جهان به نقل از افکار، وزرای کابینه دهم هم حالا بیش از پیش خود را به برکناری نزدیک‌تر از قبل می‌بینند، دقیقا مانند
” اولین وزیر آموزش و پرورش دولت نهم در خصوص دلایل انتقاد ناپذیری و پایین بودن آستانه تحمل نسبت به دولت گفت: این استعداد انتقاد ناپذیری بالقوه وجود داشته و حالا می‌شود گفت که تشدید شده است. “
ایامی که صفارهرندی‌ها و فرشیدی‌ها گذراندند.
 
فرشیدی اما زودتر از بسیاری دیگر این دوران را پشت سر گذاشت و خیلی سریع بار سفر از کابینه محمود احمدی‌نژاد بست و گفت: خداحافظ شما!
 
منتقدان دیگر هم یک به یک. محمد حسین صفارهرندی که فردی خوش‌نام در عرصه فرهنگ و سیاست است و البته مورد وثوق رهبری با یک گفت‌وگوی رئیس جمهور از دولت رفت و جایش را به فرد دیگری بخشید. اما در این بین برخی مانند صفار هرندی خودشان استعفا دادند و رفتند و آینده را به خوبی دیدند برخی هم مستعفی شدند و برخی هم اجازه
"وزرا قبل از ورود به دولت یک جور شناخت از آن دارند و زمانی که وارد آن می‌شوند شاید بشود گفت که شناخت بهتر و بیشتری پیدا می‌کنند. وقتی انسان از بیرون به یک موضوع نگاه می‌کند تا زمانی‌که خودش وارد آن شود خیلی متفاوت است بنابراین شناختش امکان دارد که کاملا هم تغییر پردا کند."
استعفا پیدا نکرده و برکنار شدند.
 
برکناری متکی نمونه‌ای متفاوت تر از این موضوع است که البته

در یک درجه پایین‌تر برای تنها وزیر زن کابینه اتفاق افتاد. اما چرا واقعا تا این اندازه نقد ناپذیری در اواخر دولت دهم شدت گرفته است که تا برکناری یک وزیر با "نمره 20" هم جلو می‌رود؟
 
این سوالی است که از دکتر محمود فرشیدی وزیر سابق وزارت آموزش و پرورش پرسیدیم. فرشیدی که کماکان با متانت و آرامش است حرف‌های جالبی برای گفتن داشت. آن‌ها را در ادامه بخوانید:
 
فرشیدی با بیان این‌که تغییرات دولت دهم نسبت به نهم خیلی بیشتر است، تصریح کرد: طبیعی است که در گذشته افرادی که تعریف‌های از دولت می‌کردند با ورودشان به آن مبدل به یک منتقد صرف شوند.
 
وی
” اطرافیانی که در پی منافع خود هستند به گونه‌ای حرف می‌زنند و مشورت می‌کنند که انگار امر به آنان مشتبه شده بنابراین زمینه هرگونه نقد و انتقاد را می‌بندند. این استعداد و زمینه دشوار بودن انتقاد از اول هم وجود داشت. “
با بیان اینکه حرف‌های خارج‌شدگان از دولت به زبان نقد طبیعی است، افزود: شاید افراد دیدگاه‌هایی داشته باشند که زمان حضورشان در مسند مسئولیت نتوانند عنوان کنند، بنابراین وقتی که بیرون می‌آیند حرف می‌زنند  و نقد می‌کنند.
 
اولین وزیر آموزش و پرورش دولت نهم در خصوص دلایل انتقاد ناپذیری و پایین بودن آستانه تحمل نسبت به دولت گفت: این استعداد انتقاد ناپذیری بالقوه وجود داشته و حالا می‌شود گفت که تشدید شده است.

فرشیدی با بیان اینکه اطرافیان مجیزگو و فرصت طلب بسیار در عزل و نصب‌ها و تصمیم‌سازی‌ها می‌توانند موثر باشند و هستند،
"اطرافیانی که در پی منافع خود هستند به گونه‌ای حرف می‌زنند و مشورت می‌کنند که انگار امر به آنان مشتبه شده، بنابراین زمینه هرگونه نقد و انتقاد را می‌بندند. این استعداد و زمینه دشوار بودن انتقاد از اول هم وجود داشت."
تصریح کرد: به گفته حضرت علی علیه السلام خواص باید مواظب اطرافیانشان باشند و از میان نظرات حق را برگیرند.

فرشیدی در ادامه با ذکر خاطره‌ای به دوران استعفایش از کابینه نهم مربوط می‌شود، اظهار داشت: آن زمانی ایشان(محمود احمدی‌نژاد) در یک جلسه خصوصی به بنده اصرار می‌کرد که به عنوان مشاور کمک بدهید که بنده همان‌جا عنوان کردم ادامه همکاری در سطح مشاوره هم برایم مقدور نیست، چرا که نگاه و شیوه مدیریتی بنده با شما متفاوت است، نگاه شما تحکمی و نگاه من فرهنگی است.
 
وی در پایان گفت: در این برهه از انقلاب باید وحدت را حفظ کرد بنابراین از رفتارهای اختلاف افکن پرهیز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این آقایون اگه راست میگفتن خودشون قبل از برکناری استعفا میدادن
Iran, Islamic Republic of
بنده از همان ابتدای وزارت با آقای فرشیدی از طریق پدرم ارتباط داشتم تیپشان فردی بسیار متین و عمیق در مسائل آموزش و پرورش بوده و هستند و به جرات می توانم بگویم بعد از شهید دکتر باهنر ایشان لایق ترین فرد برای آموزش و پرورش بوده اند. ولی حیف که نگاه تحکمی رییس جمهور مانع ادامه فعالیت ایشان شد.