جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

ورود مجلس به ماجرای استخدام1500 نفر

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 263519
مشاور سابق معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هیات تطبیق قانون اساسی مجلس حتما موضوع استخدام 1500 نفر توسط معاون اجرایی رئیس جمهور را بررسی خواهد کرد و نظر کارشناسان ذیربط را در این موضوع لحاظ و بر اساس آن تصمیم گیری خواهد کرد.
به گزارش جهان، ایرج ندیمی در گفتگو با مهر، درباره مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر استخدام بدون ضابطه 1500 نفر توسط معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: در ارتباط با استخدام عناوین مختلف جذب و طبیعتا شرایط متفاوتی داریم اما اینکه این افراد از آزمون عبور می کنند یا نه و اینکه این موضوع از طریق روزنامه ها و دیگر رسانه ها به نظر افراد مشابه می رسد از نکاتی است که جای سئوال است.
 
وی با بیان اینکه جذب بدون ضابطه 1500 نفر و تصویب آن در هیات دولت بدون در نظر گرفتن شرایط یاد شده قطعا از نظر عدالت و قانون محل اشکال است، گفت: باید دید چه ویژگی‌، مزیت‌، شرایط‌، چگونگی جذب و چه سابقه‌ای در این نوع جذب لحاظ می شود درغیر این صورت مشکلات زیادی در این باره بوجود خواهد آمد. البته شاید این تصمیم عقبه ای داشته باشد که در این صورت دولت باید در این خصوص توضیح دهد.
 
این نماینده مجلس درباره بررسی مصوبات هیات دولت توسط مجلس شورای اسلامی و مطابقت دادن آن با قانون اساسی و قوانین مثل قانون خدمات کشوری تاکید کرد: طبق قانون هر نوع مصوبه دولت توسط هیات تطبیق قانون اساسی مجلس می تواند بررسی شود.
 
وی اضافه کرد: هیات تطبیق قانون اساسی مجلس حتما موضوع استخدام 1500 نفر توسط معاون اجرایی رئیس جمهور را بررسی خواهد کرد و نظر کارشناسان ذیربط را در این موضوع لحاظ  کرده و بر اساس آن تصمیم گیری خواهد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد:اگر این مصوبه دولت با قوانین مغایرت داشته باشد این موضوع حتما به دولت ارجاع خواهدشد البته اولویت دادن به زمان بررسی مصوبات توسط رئیس مجلس و هیات رئیسه تصمیم گیری می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام
نمی دانم مجلس به دنبال چیست،اما این را باید بگویم که طی این چند سال چندین هزار نفر استخدام شده اند ،چرا مجلس به این 1500 نفر گیر داده است؟
احتمالاً به این خاطر است که دولت عنان استخدام این 1500نفر را هم به مجلس نداده است و فکر می کنم دعوا بر سر همین موضوع باشد و بس!
Iran, Islamic Republic of
بنده بعنوان يك شهروند از نمايندگان محترم شهر تهران خواهش مي كنم اين موضوع را بطور كامل بررسي كنند تا حقي از جوانان ضايع نشود. ضمناً پيشنهاد مي كنم نمايندگان محترم عملكرد آقاي بقايي را در جذب نيروي انساني در سازمان ميراث فرهنگي مد نظر قرار دهند كه ايشان چه افرادي را بدون ضابطه استخدام كردند.
معلوم است كه آقاي بقايي با نظر شخصي خود طبيعتا كاري شبيه تغيير بافت جمعيتي وزارت كشور را خواهد كرد و عملا وزيران دولت بعدي همه زير نظر دولت فعلي خواهند بود اين مسئله اظهر من الشمس است
چرا فقط این استخدام برای کارکنان نهاد به این شکل باشه مگر خون این کارکنان از بقیه کارمندان رنگین تر است؟