سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

موجران در مقابل مستاجر كوتاه آمدند+جدول

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 263495
با شروع به كار سامانه اعلام نرخ مرجع اجاره‌بهاي واحدمسكوني در تهران، مشخص شده نرخ‌هايي كه موجران يا دلالان بازار اجاره به مستاجران پيشنهاد مي‌كنند، قابليت دارد تا 50 درصد كاهش يافته و به رقم نهايي در اجاره‌نامه‌ تبديل شود!
به گزارش جهان، پيش‌تر تصور مي‌شد نرخ پيشنهادي قيمت مسكن يا اجاره‌بها حداكثر 15 تا 20 درصد بيشتر از عددي است كه طرفين معامله پاي ميز بنگاه‌مسكن نسبت به آن توافق مي‌كنند، اما سامانه‌اي كه توسط وزارت راه‌وشهرسازي راه‌اندازي شده و متن اجاره‌نامه‌ها در آن اعلام عمومي مي‌شود، مشخص كرده است: فاصله نرخ پيشنهادي تا نرخ واقعي مورد توافق طرفين در بازار اجاره حداقل 10 و حداكثر 56 درصد است.

در سامانه اعلام قيمت مرجع مسكن، اجاره‌بهاي آپارتمان‌هايي كه در شهريور امسال در تهران اجاره داده شده‌اند، به عنوان نرخ واقعي اجاره يا نرخ مرجع اجاره منتشر شده‌ است.

«دنياي‌اقتصاد» براي سنجش سطح نرخ مرجع، نرخ‌هايي را كه در شهريور امسال توسط موجران در بازار اجاره اعلام مي‌شد نيز شناسايي كرده و با مقايسه اين دو نرخ براي غرب تهران به اين جمع‌بندي رسيده كه اگر مستاجران بتوانند چانه‌زني كنند قادر خواهند بود نرخ‌هاي پيشنهادي موجر يا دلال را به نصف هم برسانند.

در سامانه‌‌اي كه وزارت راه‌وشهرسازي براي اعلام قيمت مرجع راه‌اندازي كرده، در عين حال برخي نرخ‌ها داراي اختلال است و براي برخي از مناطق تهران، نرخ مرجعي وجود ندارد.

در اين سامانه، اجاره ماهانه يكسري از آپارتمان‌ها هزار تومان اعلام شده و براي برخي ديگر به رغم رهن بالا، يك ميليون تومان عنوان شده است كه به نظر مي‌رسد اين نرخ‌ها اشتباه باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای محترم ودیعه ، رهن اشتباه است این رهن نیست .