جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طلاق صوری برای معافیت از سربازی

شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 263075
تقوا و دوری گزیدن از گناه موجبات نجات انسان در دنیا و آخرت می‌شود و سعادتمندی انسان را در پی دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امام جمعه جم گفت: هم‌اكنون طلاق‌های صوری برای معافیت از سربازی انجام می‌شود كه به هیچ وجه زیبنده نیست.

حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و دوری گزیدن از گناه موجبات نجات انسان در دنیا و آخرت می‌شود و سعادتمندی انسان را در پی دارد.
 
وی به پیام‌های عاشورا اشاره كرد و افزود: عزت‌طلبی، استكبارستیزی، بصیرت‌افزایی و احیای ارزش‌های اسلامی از پیام‌های مهم عاشوراست كه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
امام جمعه جم با تسلیت ایام اربعین خاطرنشان كرد: هیئات مذهبی در دهه اول محرم در جم حضوری ارزشمند داشتند و انتظار داریم در ایام اربعین نیز زمینه را برای حضور معنوی و بابصیرت مردم در مراسمات عزاداری فراهم كنند.
 
گنجی در ادامه با تبیین دستاوردهای ارزشمند نهم دی تصریح كرد: نهم دی روز بزرگ میثاق با ولایت بود و بصیرت و ولایت‌مداری مردم در این روز به جهانیان ثابت شد.
 
وی اذعان داشت: در سال 88 جنگ نرم دشمن به اوج خود رسید و اگر حضور بابصیرت و همگانی امت در صحنه نبود دشمن به اهداف خود می‌رسید و البته مردم با لبیك به ندای ولایت دشمن را ناكام گذاشتند.
 
امام جمعه جم به ابزار جنگ نرم دشمن اشاره كرد و گفت: اشاعه فحشا، اشاعه خرافات، فعالیت آزاد وهابیت، فیلم‌های سینمایی و برخی سریال‌های نامناسب و آزاد گذاشتن اراذل از ابزارهای جنگ نرم است.
 
گنجی با توصیه به مسئولان برای حفظ وحدت اضافه كرد: بزرگ كردن اختلافات و به هم پریدن مسئولان از جمله مواردی است كه دشمن را امیدوار می‌كند و مسئولان و خواص باید تمام امكانات خود را به كار گیرند و وحدت را حفظ كنند.
 
وی بیان كرد: متاسفانه امروز در برابر تهاجم فرهنگی دشمن دفاعی مشاهده نمی‌شود و راه تهاجم را باز گذاشته‌ایم.
 
گنجی گفت: در برخی حوزه‌ها مسئولیت‌ها مشخص نیست و معلوم نیست كدام دستگاه باید با تهاجم فرهنگی مقابله كند و مسئولان باید دقت بیشتری داشته باشند.
 
وی اظهار داشت: چرا مسئولان كوتاهی می‌كنند، چرا به جای مقابله با جنگ نرم در صدد مقابله با همدیگر هستند و چرا كم‌كاری‌ها را به گردن هم می‌اندازند.
 
امام جمعه جم با اشاره به نطق تلویزیونی احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: این نطق به جای حل مشكلات مردم، اختلافات را بیشتر كرد و مردم را مقابل مجلس قرار داد.
 
گنجی تصریح كرد: برخی دانسته یا ندانسته در مسیر دشمن حركت می‌كنند كه باید در رفتار خود تجدیدنظر كنند و راه را برای وحدت مسئولان هموارتر كنند.
 
وی با اشاره به مطرح شدن افزایش پنج برابری یارانه‌ها ابراز داشت: پنج برابر شدن یارانه‌ها موجب تنش می‌شود و مسئولان باید تصمیمات عاقلانه بگیرند.
 
امام جمعه جم با اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی وی را مردی مومن و دانشمند برشمرد و خواستار تكریم این عالم بزرگوار شد.
 
گنجی در ادامه با اشاره به وضعیت طلاق در شهرستان گفت: هم‌اكنون طلاق‌های صوری برای معافیت از سربازی انجام می‌شود كه به هیچ وجه زیبنده نیست.
 
وی همچنین با تبریك انتصاب علمداری به عنوان شهردار جم اظهارداشت: علمداری فرزند شهید و نخستین شهردار بومی جم است كه امیدوارم مسئولان و مردم با وی همكاری كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *