جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آخرین تغییرات مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 262419
رییس مرکز استعدادهای درخشان آموزش و پرورش با تشریح آخرین تغییرات و جزئیات آزمون مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی ورود به اول راهنمایی، دبیرستان و هنرستان، گفت: ثبت نام آزمون سمپاد و نمونه دولتی از پنجم اسفندماه امسال آغاز می‌شود.
به گزارش جهان، مهری سویزی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس آخرین تغییرات اعمال شده در شرایط ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی مقرر شد، آزمون این مدارس به صورت همزمان با مدارس نمونه دولتی برگزار شود.
 
وی ادامه داد: این آزمون برای استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی اول راهنمایی، اول دبیرستان و هنرستان‌هاست و به صورت یکپارچه در اردیبهشت سال 92 برگزار خواهد شد.
 
رییس مرکز استعدادهای درخشان آموزش و پرورش گفت: این حرکت به همراه توسعه کمی و کیفیت بخشی تحولی به مدارس دولتی و گامی بلند در جهت آرامش خانواده‌ها، پاسخگویی به مطالبات به حق جامعه و عملیاتی کردن عدالت آموزشی است.
 
طراحی 100 درصد سوالات آزمون ورودی مقطع راهنمایی از پایه ششم
 
معدل 19 شرط ثبت‌نام در آزمون سمپاد
 
سویزی در خصوص آزمون امسال ورود به مقطع راهنمایی مدارس سمپاد و نمونه دولتی اظهار کرد: 100 درصد محتوای سوالات آزمون امسال از پایه ششم طراحی خواهد شد و طبق بخشنامه، معدل 19 شرط ورود به مدارس استعدادهای درخشان در مقطع راهنمایی است. همچنین برای مدارس نمونه دولتی نیز معدل پایه پنجم باید حداقل 16 باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین بر اساس این دستورالعمل، ثبت نام برای آزمون سمپاد در مدارسی که پایه پنجم آنها مشمول ارزشیابی توصیفی بوده عنوان ارزشیابی "خیلی خوب" یعنی معادل معدل 19 باشد و برای نمونه دولتی نیز عنوان ارزشیابی باید معادل معدل 16 یعنی "خوب" باشد.
 
رییس مرکز استعدادهای درخشان آموزش و پرورش همچنین درباره آزمون ورودی به اول دبیرستان نیز گفت: محتوای 100 درصد سوالات آزمون از پایه سوم راهنمایی طراحی می‌شود و برای ورود به مدارس سمپاد داشتن معدل 19 و برای ورود به مدارس نمونه دولتی نیز معدل 15 سال دوم راهنمایی در نظر گرفته شده است.
 
به گفته وی، شرط شرکت در آزمون مدارس سمپاد داشتن معدل 19 برای مقطع راهنمایی و دبیرستان است، اما برای ورود به مدارس نمونه دولتی علاوه بر نمره آزمون، 20 درصد نیز معدل کلاس پنجم و دوم راهنمایی موثر خواهد بود.
 
سویزی درباره زمان ثبت نام آزمون مدارس سمپاد و مراکز نمونه دولتی نیز به ایسنا گفت: بر اساس برنامه زمانبندی ثبت نام برای آزمون این دو مدارس از 5 تا 23 اسفندماه امسال انجام می‌شود و مدیران کل آموزش و پرورش استانها موظف شدند برای اطلاع رسانی جزئیات و ثبت نام، آزمون‌ها را از طریق شبکه‌های استانی به اطلاع مردم برسانند.
 
به گفته وی، زمان برگزاری آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای ورود به دبیرستان در روز پنج شنبه 19 اردیبهشت ماه سال 92 و آزمون ورودی راهنمایی برای مدارس سمپاد و نمونه دولتی نیز روز جمعه 20 اردیبهشت ماه 92 خواهد بود.
 
سویزی تاکید کرد: امتحانات راس ساعت 9 صبح روزهای پنج‌شنبه و جمعه در سراسر کشور به طور همزمان برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های مربوط به آزمون مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی به همراه دفترچه هفته آینده به استانها ابلاغ خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *