پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ماهیگیری در دانشکده علوم خواجه نصیر!

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 262325
رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به تاسیس این دانشگاه از سال 1307، گفت: اغلب دانشکده‌های ما دارای بافت قدیمی و فرسوده هستند.
به گزارش جهان، مجید قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علل این موضوع، اظهار کرد: با توجه به پراکندگی دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیر و مشکلات متعدد ناشی از آن در سال‌های گذشته روسای پیشین دانشگاه خواجه نصیر قول‌هایی برای تجمیع ساختمان‌های دانشگاه می‌گرفتند و تلاش و اولویت خود را بر روی تجمیع می‌گذاشتند اما هر بار بنا به دلایل مختلفی این تجمیع عملی نمی‌شد.

وی افزود: به همین دلیل دانشگاه خواجه نصیر در طی این سال‌ها از حیث ساخت و ساز بسیار متضرر شد؛ چرا که مشخص نبود که دانشگاه باید در همین پردیس‌های کنونی رشد کند و یا قرار است که تجمیع شود.

قاسمی با بیان اینکه قدمت دانشگاه خواجه نصیر به سال 1307 برمی‌گردد، به مزاح گفت: در داخل دانشکده علوم قنات وجود دارد که اگر اهل ماهیگیری باشید می‌توانید در مرکز شهر و در این دانشکده ماهیگیری کنید!

وی یادآور شد: البته در حال حاضر دانشکده‌هایی نیز مثل دانشکده مکانیک داریم که قدمت هفت تا هشت ساله دارند اما به طور کلی اغلب دانشکده‌های ما قدیمی هستند.

رییس دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه سال گذشته وزیر علوم اعلام کرد که دانشگاه خواجه نصیر در اولویت بودجه‌های عمرانی قرار دارد، گفت: اما متاسفانه بودجه‌های عمرانی به ویژه برای دانشگاه خواجه نصیر به قدری ناچیز است که صرف مشکلات روزمره تعمیر دانشگاه می‌شود.

وی افزود: اگر بودجه‌ای برای بازسازی دانشگاه خواجه نصیر وجود داشته باشد و بودجه‌ای بابت این موضوع اختصاص دهند به هیچ وجه معطل تجمیع نمی‌مانیم.

قاسمی با بیان اینکه بودجه عمرانی دانشگاه در سال 91، 3.5 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: تابه‌حال حدود 10 درصد این بودجه اختصاص یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز همواره بودجه‌های عمرانی برای دانشگاه خواجه نصیر کم بوده است، تصریح کرد: هر چقدر بحث بازسازی و تجمیع دانشگاه خواجه نصیر را عقب بیاندازیم، صورت مسئله را پاک کرده‌ایم.

رییس دانشگاه خواجه نصیر در خصوص آخرین وضعیت تجمیع دانشگاه نیز گفت: در آخرین مصاحبه معاون اداری و مالی وزارت علوم گفته شد که دانشگاه خواجه نصیر در شرق تهران تجمیع می‌شود؛ اما هنوز چیزی مبنی بر اینکه زمین یا ساختمانی در این منطقه به ما تعلق می‌گیرد، به ما ابلاغ نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *