جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آمادگی ایران برای تجهیز ارتش لبنان

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 262090
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آمادگی نیروهای مسلح ایران برای تجهیز ارتش لبنان خبر داد و گفت که در صورت توافق طرفین به این درخواست پاسخ مثبت می‌دهیم.
 به گزارش جهان، سردار احمد وحیدی در گفت‌‌وگو  با تسنیم درباره درخواست لبنان از ایران برای تجهیز ارتش این کشور گفت: ما این آمادگی را داریم که در صورت توافقین طرفین به این درخواست آنها پاسخ مثبت دهیم.
 
وی ادامه داد: درخواست‌هایی از قبل در این خصوص مطرح شده بود و ما هم اعلام می‌کنیم که اگر آنها درخواست رسمی کنند، آمادگی برآورده کردن درخواست‌های آنها را داریم.
 
پیشتر 'حسین الحاج حسن' یکی از وزرای کابینه لبنان در شهریورماه سال 89 درخلال جلسه هیأت دولت با عنوان کردن این موضوع گفته بود که، "بهتر این است که با تشکیل کمیته ویژه‌ای از کشورهای عربی، درخواست کمک های نظامی بکنیم و همچنین این کمیته به ایران هم سفر کند و این موضوع را مورد بررسی قرار دهد."
 
حسین الحاج حسن آن زمان گفته بود، این حق ماست تا دوستان و برادران ما در مسلح کردن ارتش لبنان کمک کنند.
 
چندی پیش نیز غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان نیز طی یک گفت‌وگو با روزنامه منبر التوحید گفته بود که درخواست لبنان برای تجهیز ارتش این کشور توسط ایران در حال بررسی است.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره آخرین وضعیت تحویل سامانه "S-300" از روسیه نیز اظهار داشت: S300 روال سابق خود را طی می‌کند و چیز جدیدی محقق نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *