جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آماده باش مدیریت بحران آذربایجان غربی

يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 261939
مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: هم اکنون وضعیت مناطق زلزله زده در استان آذربایجان غربی کاملا عادی است.
به گزارش جهان، محبوب زارع در گفتگو با مهر با اشاره به وقوع زلزله 4.8 ریشتری در هشت کیلومتری جنوب غرب شهرستان خوی اظهارداشت: بعد از وقوع این زمین لرزه دو پس لرزه به وسعت 4 و 2 ریشتر در حد فاصل روستای سیدتاج الدین و شهر خوی نیز به وقوع پیوست.
 
وی ادامه داد: با بروز این پس لرزه ها احتمال وقوع زمین لرزه با وسعت زیاد برطرف شده و هم اکنون نیز وضعیت کاملا عادی است و مردم به خانه و سر کسب و کار خود بازگشته اند.
 
زارع اضافه کرد: در اثر وقوع این زمین لرزه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات مالی و جانی گزارش نشده و تنها 5 واحدمسکونی روستایی دچار ترک خوردگی شده اند.
 
مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: واحدهای مسکونی روستایی استان در برابر زمین لرزه به این قدرت از استحکام لازم برخوردار بوده و جای نگرانی وجود ندارد.
 
وی همچنین از آماده باش همه نیروهای امداد و نجات آذربایجان غربی برای انجام عملیات خبر داد.
 
زارع با اشاره به بارندگی سنگین برف در استان نیز گفت: تمامی محورها و جاده های مواصلاتی به مناطق زلزله زده باز است و در صورت بروز حادثه ای تمامی نیروهای امدادی با تمام توان آماده امدادرسانی هستند.
 
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی با اشاره به ترس و وحشت اهالی منطقه گفت:نماز آیات توسط اهالی منطقه قرائت شده و در حال حاضر روند کسب و کار و فعالیت مردم عادی است.
 
زلزله ای به قدرت 4.8 ریشتر ساعت 10:08 دقیقه امروز در خور آذربایجان غربی رخ داد، در پی این زلزله ، پس لرزه هایی به قدرت 4، 2 و 3.1 ریشتر نیز با مرکزیت خوی در آذربایجان غربی رخ داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *