پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حکم عجیب درباره اهانت‌کننده به جسد افغان‌ها

شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 261652
یک نظامی هتاک آمریکایی که جسد یک افغان را به نجاست آلوده کرده بود، تنها به ۵۰۰ دلار جریمه و تقلیل درجه محکوم شد!
به گزارش جهان، فارس به نقل از راشاتودی نوشت: یک سرباز آمریکایی که با آلوده کردن جسد یک افغان کشته شده در نبرد با نیروهای آمریکایی مرتکب اهانتی شنیع شده بود، تنها به 500 دلار جریمه و تقلیل درجه محکوم شد.

در ماه جولای سال 2011 میلادی، تصاویر اهانت یک تفنگدار دریایی آمریکا به‌نام «جوزف دابلیو. چمبلین» به سرعت در شبکه اینترنت منتشر گردید و موجبات ناخرسندی مردم افغانستان و مسلمانان جهان را فراهم آورد. در این تصاویر نظامی آمریکایی بر روی جنازه یک افغان کشته شده در نبرد، ادرار می‌کرد.

موج اعتراضات باعث شد تا حتی لئون پانتا، وزیر دفاع ایالات متحده نیز این اقدام را محکوم کرده و قول داد تا در خصوص آن تحقیقاتی صورت پذیرد. حامد کرزی، رئیس‌جمهور افغانستان نیز اقدام مزبور را غیرانسانی خواند. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز قول داده بود که تفنگدار مزبور مجازات خواهد شد.

اما حکم صادره علیه سرباز هتاک آمریکایی به‌حدی ضعیف است که به گفته «آن رایت»، حتی ممکن است منجر به خشونت‌های بیشتر علیه سربازان آمریکایی در افغانستان شود.

وی تصریح کرده که احتمالا واکنش‌های تندی به حکم صادر شده در افغانستان صورت خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *