جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

راه چمنی تکلیف خاتمی و نجفی را روشن کرد

يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 260544
دبیر کل حزب اصلاح‌ طلب وحدت و همکاری ملی گفت تا آنجا که مطلع است، خاتمی و محمدعلی نجفی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نمی‌شوند.
به گزارش جهان، محمد‌رضا راه چمنی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم درباره فعالیت تشکل متبوعش در انتخابات پیش رو اظهار داشت: ما در انتخابات حضوری فعال خواهیم داشت ،از این رو فضای انتخابات و ویژگی های رئیس جمهور آینده را به صورت دقیق بررسی می کنیم تا بتوانیم در زمان معین نامزد مورد حمایت خود را معرفی کنیم.

وی در ادامه از دیدار و گفت‌وگوی خود با برخی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و با بیان اینکه فعلا نمی توانم اسامی این افراد را اعلام کنم اظهار داشت: آنچه مسلم است  حضور و نقش آفرینی دو جریان شاخص در کشور در انتخابات آینده است .در جریان اصلاحات احتمال حضور عارف و محمد علی نجفی بسیار زیاد است البته تا آنجایی که در جریان هستم نجفی به دلیل عارضه قلبی تمایلی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارد.

راه چمنی همچنین در خصوص کاندیداتوری سید محمد خاتمی اظهار داشت: من از نزدیکان وی شنیده ام که خاتمی اصلا تمایلی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارد.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی درباره اینکه آیا این تشکل قصد دیدار با محمد رضا عارف و دعوت از وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهور را دارد، گفت: فعلا بنای دیدار با عارف را نداریم، می‌خواهیم ویژگی‌های رئیس جمهور یازدهم را به دقت مورد بررسی قرار دهیم و پس از آن وراد مصادیق انتخابات و معرفی نامزدمورد حمایت خود شویم.

این فعال سیاسی اظهار داشت: ان‌شاءالله اواخر بهمن ماه وارد بحث و بررسی مصادیق انتخابات ریاست‌جمهوری می شویم.

وی درخصوص اینکه آیا عارف نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، گفت: از هم اکنون نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد، تا به امروز عارف یکی از گزینه های شاخص و مطرح اصلاح طلبان در انتخابات است و از پتانسیل و ظرفیت خوبی نیز برخوردار می باشد. ولی باید دید در آینده نزدیک چه خواهد شد.

راه چمنی در ادامه از دیدار اعضای حزب وحدت و همکاری ملی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و افزود: بنا داریم به زودی با هاشمی رفسنجانی دیدار کنیم، البته زمان این دیدار هنوز مشخص نشده است اما در حال هماهنگی برای برگزاری این دیدار هستیم.

وی گفت: قصد ما از این دیدار بحث و بررسی درباره مسائل سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *