کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهران دوباره بهم گره خورد

25 آذر 1391 ساعت 10:30

باران بارید. تهران دوباره بهم گره خورد. ترافیک در بزرگراه‌ها و معابر بیداد می‌کند و باز هم سناریوی مشکلات روزهای بارانی تکرار شد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، کلان شهر تهران بیش از 8 میلیون نفر جمعیت ثابت و 13 میلیون جمعیت سیار دارد. با بارش باران تهران قفل می شود و تردد به سختی انجام می شود.

ترافیک، پر شدن چاله‌ها از آب، پاشیده شدن آب به سوی رهگذران در روزهای بارانی به امر عادی تبدیل شده است.

باران امروز تهران خیابان و بزرگراه‌های اصلی را قفل و شهروندان ساعت‌ها در بزرگراه‌ها معطل شدند.

ترافیک امروز در بزرگراه‌های شهید همت، شهید حکیم بسیار سنگین بود. در روزهای بارانی به دلیل لغزنده شدن معابر خودروها سرعت خود را کم کرده و همین امر باعث بروز ترافیک می‌شود.

تهران در روزهای بارانی به گونه‌ای بهم  گره می‌خورد که اصلا معلوم نیست چگونه می‌خواهند آن را باز کنند.

با هر بارش باران ترافیک در شهر ایجاد و مسئولان راه حل مناسبی برای رفع آن پیدا نمی کنند و دیگر این مشکلات برای مردم عادی شده است.

سیستم حمل و نقل عموی در سال‌های گذشته رشد خوبی داشته ولی باز پاسخگوی  نیاز کلان شهر تهران با این وسعت  نیست.

با توسعه مترو و اتوبوس بخش عمده‌ای از مشکلات برطرف می‌شود و این توسعه در گروی پول است و در این بین اختلاف نظرهای شدیدی بین مسئولان دولتی و شهری وجود دارد.

ضعف در سیستم حمل و نقل عمومی باعث می‌شود، مردم در روزهای بارانی از خودروی شخصی استفاده کنند و همین امر هم باعث بروز ترافیک می شود.

گسترش و تقویت سیستم حمل و نقل عمومی می‌توان نقش مهمی در رفع مشکلات ترافیکی به صورت اساسی داشته باشد.

نبود مدیریت واحد و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها نیز ترافیک تهران در روزهای بارانی را تشدید می کند.در صورتی که مدیریت واحدی ایجاد شود دقیقا هر سازمان و نهاد وظایف خود را می‌دانند و دیگر شهر در این روزها بهم گره نمی‌خورد.

نایاب شدن تاکسی در روزهای بارانی امری طبیعی است و یافت شدن تاکسی دربستی در این روز رشد چشمگیری پیدا می کند و اکثر تاکسی ها دنبال مسافر دربستی هستند همین امر باعث می شود تعداد زیادی مسافر در کنار خیابان زیر باران مانده و همین امر باعث بروز مشکلاتی برای مردم می‌شود.

در روزهای بارنی وقوع تصادفات نیز افزایش می‌یابد و همین امر هم بر تشدید ترافیک در تهران تآثیر گذار است.

همچنین همایون فتاحی مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ترافیک امروز تهران به خبرنگار فارس گفت: بارش باران باعث لغزنده شدن معابر و افزایش ترافیک شد.

وی با بیان اینکه ترافیک در بزرگراه‌های تهران_کرج،حکیم و همت سنگین بود، گفت: همچنین ترافیک در معابر فرعی نیز افزایش یافته بود.

به گفته فتاحی، بارش باران باعث لغزنده شدن معابر می شود در نتیجه خودروها سرعت خود را کم کرده و همین امر باعث بروز ترافیک می‌شود.

به گزارش فارس، ترافیک در روزهای بارانی بیداد می کند و تاکنون مسئولان راه حل کلیدی برای رفع این مشکل پیدا نکرده اند و مردم دیگر به این مشکلات عادت کرده‌اند.


کد مطلب: 260314

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/260314/تهران-دوباره-بهم-گره-خورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com