جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

فیلمی که ناسارا هم سرکار گذاشت!+تصاویر

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 260036
ایده یک شرکت تبلیغاتی مبنی بر نشان دادن لوگوی یک محصول بر سطح ماه، باعث هراس مسؤولان ناسا شد و کارشناسان فضایی هشدار دادند که این اقدام می‌تواند امنیت ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی را به خطر بیندازد!
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این برنامه بخشی از شوخی سالانه «جیمز ولاکوت» و همکارانش در شرکت تبلیغاتی Cherryduck بود که وانمود کردند قصد دارند نام تجاری خیالی Mooncheeze را بر روی ماه بتابانند.
 
برای واقعی‌تر جلوه دادن این فیلم تبلیغاتی - سرگرمی، این شرکت با ارسال ایمیل به یکی از افسران سابق هوانوردی آمریکا در خصوص داده‌های مورد نیاز برای تاباندن تصویر بر سطح ماه سؤال کردند، اما به شوخی بودن این طرح اشاره‌ای نکردند.
 
https://www.jahannews.com/images/docs/000260/n00260036-s.jpg

مدیر این شرکت با ارسال ایمیل به «رابرت گوترو» از کارشناسان ناسا، اعلام کرد که آنها با ساخت یک پروژکتور پر قدرت، در تدارک برنامه‌ای برای تاباندن لوگوی محصول یک کارخانه پنیرسازی بر روی ماه در قالب یک برنامه تبلیغاتی بوده و نیازمند دریافت اطلاعاتی در این زمینه هستند؛ اما این خبر به سرعت به افسران ارشد ناسا رسید و چندین ایمیل برای مدیر این شرکت ارسال شد که نشان می‌داد ایده این شوخی کاملا جدی گرفته شده است.
 
https://www.jahannews.com/images/docs/000260/n00260036-t.jpg

«جاشوآ بوک» یکی از کارشناسان ستاد اکتشافات و مأموریت‌های فضایی ناسا در واشنگتن در پاسخ اعلام کرده بود که قوانین بین‌المللی محدود کننده‌ای برای تاباندن پرتوهای لیزر به فضا وجود دارد و این اقدام تبلیغاتی کاملا غیرقانونی است.
 
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000260/nf00260036-1.jpg

در ایمیل «بوک» تأکید شده بود: اگر شما پروژکتور پرقدرتی با قابلیت تاباندن نور بر سطح ماه طراحی کرده‌اید که احتمالا می‌تواند امنیت خدمه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ را به مخاطره بیندازد، ناسا باید به طور کامل در جریان این امر قرار گیرد.
 
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000260/nf00260036-2.jpg

چند ساعت بعد نیز ایمیل دیگری برای این شرکت ارسال شد که کارشناسان علوم فضایی اعلام کرده بودند، برای انجام این پروژه تبلیغاتی آنها باید با تنظیم‌کنندگان مقررات هوایی کشور خود تماس برقرار کرده و مجوز دریافت کنند.
 
«ولاکوت» تأکید کرد: تماس هایی نیز از مأموران پلیس فدرال دریافت کردیم، اما هیچگاه فکر نمی کردیم که یک شوخی ساده بتواند این گونه باعث هراس ناسا شود.
 
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000260/nf00260036-3.jpg

در نهایت با رفع سوء‌تفاهم ایجاد شده، پروژکتور پر قدرت لیزری از فوم سیاه با هزینه 15 پوند ساخته و این فیلم تبیلغاتی - سرگرمی بعنوان شوخی پایان سال میلادی ساخته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *