پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تهران یخ می زند

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 259713
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: تهران از امشب به زیر صفر می‌رود.
به گزارش جهان، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت وگو با ایسنا افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در روز چهارشنبه بجز جنوب شرق کشور برای سایر نقاط کشور بارش باران، وزش باد، در مناطق سردسیر و مرتفع کولاک برف و در مناطق جنوبی تر رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که در روز سه‌شنبه بارش در دامنه‌های جنوبی زاگرس و سواحل غربی دریای خزر و چهارشنبه در شمال‌شرق و سواحل شرقی خزر از شدت بیشتری برخوردار است، افزود: از بعد از ظهر سه‌شنبه بتدریج بارش در مناطق غربی کشور قطع خواهد شد و دامنه بارش روز چهارشنبه محدود به شمال‌شرق، شرق و سواحل جنوبی دریای خزر خواهد شد و از بعدازظهر چهارشنبه بتدریج سامانه بارشی فوق از مرزهای شرقی خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز سه‌شنبه برخی مناطق تحت تاثیر سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد و چهارشنبه با خروج سامانه فوق وزش بادهای شمالی و سرد در غالب نقاط کشور بویژه نیمه شرقی رخ خواهد داد.

وی با بیان این که تا روز جمعه خلیج‌فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود. از عصر پنج شنبه بتدریج در برخی مناطق سواحل غربی دریای خزر و شمالغرب کشور بارش برف و در روز شنبه برای برخی مناطق نوار شمالی کشور کولاک برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز چهارشنبه آسمان پایتخت نیمه ابری و وزش باد در شهرهای شرقی بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 4 درجه کاهش به 2- و 9 درجه سانتیگراد می‌رسد.

 همچنین در روز پنجشنبه نیز آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری در پاره‌ای نقاط غبارصبحگاهی پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به صفر و 8 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *