پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خواص سركه سیب چیست؟

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۹
کد مطلب: 258529
سالیان سال مردم معتقد بودند سركه سیب، بعنوان ماده ای بر علیه عفونت و حتی پوكی استخوان و نیز برای هضم بهتر موادغذایی موثر است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، سركه سیب از بروز سرطان پیشگیری هم می كند. اگر چه سركه سیب سرطان را درمان نمی كند ، ولی به دلیل داشتن آنتی اكسیدان ، رادیكال های آزاد را در بدن از بین می برد. رادیكال های آزاد تركیبات خطرناكی هستند كه در اثر اكسیداسیون به وجود می آیند و باعث تخریب سلول های بدن، پیری زودرس سلول ها و ایجاد سرطان می شوند.

بتاكاروتن آنتی اكسیدان مهمی است كه در سركه سیب وجود دارد و رادیكال های آزاد را خنثی می كند. سركه سیب علاوه بر بتاكاروتن ، ماده دیگری نیز دارد كه از سرطان جلوگیری می كند . نام این ماده پكتین است. پكتین یك نوع فیبر غذایی است. مطالعات نشان داده كه دریافت زیاد فیبر از بروز سرطان و به خصوص  سرطان روده جلوگیری می كند، زیرا فیبرها با مواد سرطان زا در روده تركیب می شوند و باعث دفع سریع تر آنها از بدن می شوند.

سایر فواید سركه سیب به شرح زیر است:

1- سركه سیب دارای خاصیت آنتی بیوتیكی و ضدعفونی كننده است. ضد باكتری و ضد قارچ است و باعث ارتقاء عمل سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل بیماری زا می شود.

2- مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می كند، در نتیجه به حفظ تعادل اسیدی- بازی خون كمك می كند.
3- برای تصلب شرائین مفید است، زیرا هنگام مستحكم شدن استخوان ها، توده كلسیمی موجود در مفاصل را تجزیه می كند.

4- برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی های گوارشی مفید است.
5- عفونت ادراریرا بهبود می بخشد.

6- فشار خون بالا را كاهش می دهد.
7- در افرادی كه داروهای دیورتیك ( ادرارآور ) مصرف می كنند، مصرف سركه سیب، باعث جایگزین شدن و جبران پتاسیم از دست رفته می شود. برای این منظور دو قاشق مرباخوری سركه سیب را با مقداری آب مصرف كنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *