پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

عرضه تخم‌مرغ‌های کوچک تر از حد معمول

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 258098
مدیر بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور گفت: عرضه تخم مرغ های کوچک تر از اندازه معمول در میادین میوه و تره بار به شهروندان نارضایتی مردم را در پی داشته است.
به گزارش جهان، ˈداود اسکندریˈدر گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اکنون در میادین میوه و تره بار تحت پوشش سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تخم مرغ را شانه ای هفت هزارتومان به شهروندان عرضه می کنند.
 
وی گفت: شانه تخم مرغ یک تعریف مشخص دارد؛ چنانکه هر وسیله اندازه گیری دارای تعریفی مشخص و استاندارد است اما در میادین میوه و تره بار با عرضه تخم مرغ های کوچکتر از حد معمول، در حق شهروندان اعمال می شود.
 
اسکندری افزود: این تخم مرغ ها که دارای مارک بوده و محل تولید آنها بر روی تخم مرغ ها درج شده است، به وزن یک کیلو و 700 گرم هستند درحالی که وزن شانه معمولی تخم مرغ بیش از این میزان است و نرخ واقعی هر شانه تخم مرغ در حدود هشت هزار و 500 تومان باید باشد.
 
وی گفت: این نوع عرضه خارج از اندازه معمول یک نوع دورزدن شهروندان و اجحاف در حق آنان است و کسی متوجه این موضوع نیست.
 
اسکندری اظهار کرد: در وسط این تخم مرغ ها کاغذی 10در10 قرار دارد که مشخصات تولید کننده در آن درج شده و چند تخم مرغ در زیر آن قرار می گیرد که وضعیت این تخم مرغ ها از همه بدتر بوده و بسیار کوچکتر از حد معمول هستند.
 
وی گفت: این یک نوع تقلب و شارلاتان بازی است که در میادین میوه و تره بار رخ می دهد و کسی نیست به این موضوع رسیدگی کند.
 
مدیر بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور گفت: برخی از شهروندان که این تخم مرغ ها را خریداری کرده اند، آن را به دفتر نظارت و بازرسی اصناف آورده اند و تقاضای رسیدگی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *