پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

چرا با مدیران متخلف دولتی برخورد نمی‌شود؟

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 257423
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ‌تعجب می‌کنم که در این شرایط اقتصادی از لحن تهدید برای بخش خصوصی استفاده می‌کنند تخلف طبیعی است چرا در دولت که تخلف می‌شود شان مدیر متخلف را پایین نمی‌آوریم در حالیکه در بخش خصوصی این چنین نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد نهاوندیان در نشست مشترک هم‌اندیشی روسای اتاق‌های صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: 9 ماه از سال تولید ملی می‌گذرد و باید آمارها برای این سال رونمایی شود تا ببینم چه اقداماتی در این ارتباط شده است.
 
وی افزود: باید ببینیم در برنامه بلند مدت و چشم انداز که داریم به چه اندازه به هدف چشم‌انداز یعنی تولید ملی نزدیک شده‌ایم.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تولید ملی را باید به شاخص‌هایی افزایش دهیم و یکی از راه‌های آن افزایش توانمندی‌های بخش خصوصی است.
 
وی یادآور شد: به جای اینکه ما بخشنامه داشته باشیم و فضا عوض شود و دغدغه‌ای برای مسئولان به وجود آید رشد فضای اقتصادی را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.
 
نهاوندیان عنوان کرد: سازمان مالیاتی، گمرک، اقتصاد دارایی و بانک‌ها بخشنامه برای صادرات و تولید ما می‌دهند که تاثیر در رشد صنعت دارند.
 
وی اظهار کرد: اگر فضاهای تعاملی ایجاد نشود و صنعتگران، صادرکننده‌ها و تولیدکننده‌های ما به جای فکر به افزایش تولید وقت خود در راه گمرک، وزارتخانه و یا در توضیحی بهتر به تشریفات اداری بپردازند نمی‌توان به رشد اقتصاد کمکی کرد.
 
رئیس اتاق ایران با اذعان بر اینکه باید بنگاه‌ها تقویت شود، گفت: اگر اصل 44 محقق شود می‌توان امیدوار بود به توانمندسازی بخش صنعتی و اقتصادی رسید.
 
وی تاکید کرد: بلوغ بخش خصوصی این است که بتواند خود را اداره کند، تحقق آن منوط به این است که نظم تشکلی مناسب ایجاد شود.
 
نهاوندیان گفت: اگر ما به بلوغ سازمانی نرسیم نمی‌توان گفت که به تحقق بخش خصوصی رسیدیم.
 
وی متذکر شد: تعجب می‌کنم که در این شرایط اقتصادی از لحن تهدید برای بخش خصوصی استفاده می‌کنند تخلف طبیعی است چرا در دولت که تخلف می‌شود شان مدیر متخلف را پایین نمی‌آوریم در حالیکه در بخش خصوصی این چنین نیست.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: بازنگری در قوانین اقتصادی باید اتفاق بیفتد که در این راه همه کمک کنند تا این اتفاق به نحو احسنت رخ دهد تا در این صورت ظرفیت‌های بخش اقتصادی شکوفا شود.
 
وی گفت: تصور هرگونه دوگانگی و بیگانگی در بخش صنعت غلط است و اتاق بازرگانی وظیفه خود می‌داند که به صنعتگران با همفکری کمک کند، هم اکنون آمادگی خود را برای هرگونه اقدام و انسجام اعلام می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *