شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

فجر 3 و فجر 5 نام های جدید نوزادان غزه

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 256697
موفقیت های موشک های ایرانی فجر 3 و فجر 5 در جنگ 8 روزه غزه سبب شده که برخی از خانواده های فلسطینی نام فجر 3 یا فجر 5 را برای کودکان خود برگزینند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از المنار فلسطین نوشت: مجهز شدن مقاومت به موشک های ایرانی فجر 3 و فجر 5 در طول جنگ 8 روزه معادلات را تغییر داد و سبب شد که مقاومت بتواند پاسخ درخوری به دشمن صهیونیستی بدهد.
 
اکنون و پس از آتش بس و فروکش کردن تب جنگ خاطرات این دو موشک در ذهن مردم غزه به خوبی مانده است تا جایی برخی از آنها نام این دو موشک را بر فرزندان خود می گذارند. محمد الشافعی ابونشات که فرزند وی یک روز پس از آتش بس متولد شد به اصرار نام فجر 3 را برای فرزند خود برگزید. موشکی که توانست بارها تلاویو را هدف قرار دهد. این کودک فلسطینی که نام موشک ایرانی فجر 3 بر او گذاشته شده است، در بیمارستان شهدای الاقصی در غزه متولد شد.
 
امیره ابو عصعوص شهروند دیگر فلسطینی هم که ساکن شمال غزه است اصرار دارد که نام فجر 5 را بر فرزند خود که به زودی متولد خواهد شد، بگذارد. وی هم مانند دیگر هم وطنان اش معتقد است که موشک ایرانی فجر 5 نقش بسیار حائز اهمیتی در پیروزی مقاومت در جریان جنگ 8 روزه داشته و بسیاری از اهداف اسرائیلی توسط این موشک مورد اصابت قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *