پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کهنه سربازان آمریکایی در بحران بیکاری

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 256542
حدود ۲۰ درصد از افراد گارد ملی آمریکا که از ماموریت‎های نظامی خود در عراق و افغانستان بازگشته‎اند، به خاطر بهره‎مند نبودن از تجارب غیرنظامی، با بیکاری دست و پنجه نرم می‎کنند.
به گزارش جهان، پرس تی وی به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: حدود ۲۰ درصد از سربازان گارد ملی آمریکا و نیروی هوایی این کشور در سراسر ،آمریکا بیکار هستند.

بر اساس گزارشی که اوایل سال جاری از جانب ژنرال کرگ آر مکینلی رئیس دفتر سابق گارد ملی امریکا به کنگره ارائه شد، این آمار در خصوص کهنه سربازان ارتش امریکا که از سال ۲۰۰۱ میلادی در اعزام‎های جنگی این کشور در مناطق مختلفی چون عراق و افغانستان خدمت کرده‎اند، دو برابر گزارش شده است.

هرچند که دولت باراک اوباما رئیس جمهور امریکا سیاست‎هایی چون امضای قانون اعتبار مالیاتی کارفرمایانی که کهنه سربازان ارتش را استخدام می‎کنند، به امضا رسانده است اما نرخ بیکاری در میان نیروهای گارد ملی امریکا و سربازان ذخیره ارتش همچنان به شدت بالا گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، برخی از کارفرمایان در خصوص استخدام سربازان گارد ملی بی‎تفاوت هستند چرا که بر این باورند این افراد بر خلاف دیگر کهنه سربازان جنگ امریکا که به نیروی کار غیرنظامی پیوسته‎اند، هر لحظه ممکن است به خدمت فراخوانده شوند.

بر اساس آماری که در این گزارش به آن اشاره شده است، بیش از یک میلیون سرباز گارد ملی امریکا و اعضای ذخیره ارتش در جنگ‎های این کشور در عراق و افغانستان به نیروهای خط مقدمی تبدیل شده‎اند.

در این گزارش آمده است، حتی اگر جنگ نیز به پایان رسد، این نیروها به انجام وظایفی چون صلح‎بانی در آفریقا، اروپا و مناطق دیگر گمارده می‎شوند و حتی از سوی دیگر نیز سربازان گارد ملی مجبور هستند تا در مواقع اضطراری چون آتش‎سوزی جنگل‏ها و مراتع به کار گرفته شوند.

از طرف دیگر حامیان کهنه سربازان جنگ امریکا از این بیم دارند که به‎رغم بهبود یافتن وضعیت بازار کار برای این دسته از افراد در کشور، مشکلات کاری آنان با کامل شدن برنامه عقب نشینی نیروهای امریکایی از عراق و افغانستان، بیش از پیش افزایش یابد.

این درحالی است که بر اساس برآوردهای وزارت دفاع امریکا، پنتاگون، بیش از یک میلیون تن از نیروهای نظامی این کشور در طول ۵ سال آینده به نیروی کار غیرنظامی کشور افزوده خواهند شد.

گروهبان یکم تیموتی کینگ پلیس ارتش امریکا که اخیرا بار دیگر به خدمت فراخوانده شده، در این گزارش آورده است که ازدواج وی به خاطر دور بودن او از همسر و خانواده‎اش با شکست مواجه شده است چرا که او ۳ سال از این ۶ سال اخیر را در کنار خانواده اش نبوده است.

وی در عین حال تاکید کرده است که او به اعزام نیازمند بوده چرا که نمی‎توانسته کاری غیرنظامی پیدا کند. کینگ در ادامه خاطر نشان کرده که در حال حاضر مراحل طلاق خود را سپری می‎کند و در حالی‏که از دو فرزند جوانش سرپرستی می‎کند با بدهی قابل ملاحظه‎ای نیز مواجه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *