جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انتقادازنتانياهو و باراک بدلیل شکست‌درغزه

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 256503
انتقادات شدید محافل سیاسی و رسانه ای رژیم صهیونیستی از نخست وزیر ، وزیر جنگ و وزیر امور خارجه این رژیم به علت شکست در نوار غزه ادامه دارد و روزنامه هاآرتص بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک را دو قلوهای شکست خورده توصیف کرد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار نوشت:  انتقادات شدید در فلسطین اشغالی از بنیامین نتانیاهو و گروه حمله به نوار غزه ادامه دارد.

نتانیاهو نیز به شدت به منتقدان خود حمله لفظی کرده و در تلاش است محبوبیتش را در آستانه انتخابات پارلمانی حفظ کند.

حسن حجازی گزارشگر المنار در گزارشی گفت این عبارت که  نخست وزیر ما یک ترسوی بزرگ است خلاصه برخی اظهار نظرهای اسرائیلی ها درباره آن چیزی است که ناکامی در غزه نامیده می شود.

این در حالی است رسانه ها با انتشار نتایج نظرسنجی ها به تشریح نتایج جنگ بر انتخابات پرداختند.

شبکه ده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد از محبوبیت نتانیاهو کاسته شده است.

اما نظر تحلیلگران نظامی به نفع نتانیاهو نیست زیرا یکی از آنها عملیات حمله به نوار غزه را به مثابه بازی فوتبال تشبیه کرد که اسرائیل در آن با یک بازیکن خارجی یعنی گنبد آهنین استفاده کرد.

نحمان شای عضو پارلمان رژیم صهیونیستی گفت : آیا این بازدارندگی است که به آن دست یافته‌ایم و موشکها به تل آویو و قدس اصابت کرد . اصابت یک فروند موشک به این دو مکان کافی است که تابوی ترس در بین فلسطینیان را بشکند . ما موقعیت حماس را تقویت کردیم و نقطه آغازش را فراهم کردیم تا قدرتش را تقویت کند.

گلعاد اردن عضو پارلمان رژیم صهیونیستی به کانال ده تلویزیون اسرائیل گفت: ما سازوکاری نداریم که فورا بدانیم آیا آتش بس کار بهتری است یا خیر؟ اسرائیلی ها از این عملیات اهداف بالایی را انتظار داشتند. کسانی که اکنون از نتانیاهو انتقاد می کنند همانهایی هستند که خواستار عقب نشینی یکجانبه از غزه بودند . به لطف همین افراد ،‌جنبش حماس بر نوار غزه مسلط شد.

نتانیاهو و وزیر جنگش یعنی ایهود باراک و اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل به حمله لفظی به کسانی اقدام کرده اند که این سه نفر را به شکست و ناکامی متهم می کنند.

نتانیاهو گفت اسرائیل همچنان گزینه عملیات نظامی را در مکان و زمانی که مناسب بداند در اختیار دارد و عدم پایبندی فلسطینیان به آتش بس را نخواهد پذیرفت اما باراک و لیبرمن دعوت به انتظار کردند.

لیبرمن گفت: ما در وهم و خیال به سر نمی بریم . ما از برقراری آرامش و نابودی موشکهای دوربرد و ترمیم بازدارندگی سخن گفته ایم . اگر می دانستم که تفاهمات خوب نیست نمی پذیرفتم.

ایهود باراک گفت: دستان ارتش اسرائیل بسته نیست و چیزی نمی تواند مانع حمایت از اسرائیل شود ما به بازدارندگی اتکا داریم تا گروه های فلسطینی را از حملات بازداریم. ما با قدرت زیادی به هر اقدامی علیه خودمان پاسخ خواهیم داد اما به اقدامات سازمانهای حاشیه ای که به سوی برخی مناطق موشک شلیک می کنند کشانده نخواهیم شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص که نتانیاهو و باراک را شکست خورده توصیف کرد نوشت آنها در صورتیکه گروههای فلسطینی آتش بس با اسرائیل را نقض کنند از انجام دادن هر کاری عاجز خواهند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *