جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آیا شکلات تلخ باعث افزایش دید می شود؟

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۱۵
کد مطلب: 255572
شکلات تلخ نمی تواند توانایی دید را افزایش دهد.
به گزارش جهان، دکتر هرمز شمس، متخصص و جراح چشم و قرنیه در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت:  شکلات تلخ نمی تواند توانایی دید را افزایش دهد.
 
وی افزود: گاهی اوقات میتوان از ویتامین ها یا سبزیجات استفاده کرد تا توانایی چشم بهبود یابد ویتامین های A ، سبزیجات و پروتئین ها می تواند باعث بهبودی در توانایی افزایش دید شود.
 
شمس گفت: حتی بعضی از دارو ها هم می توانند قدرت دید را کاهش دهند یا ممکن است آب مروارید  آورده و ناحیه مکولار را آسیب رسانند.
 
وی در ادامه گفت: داروهایی از جمله هیدروکلروکین یا کلروکین یا جتی کرتون می تواند آب مروارید را در چشم فرد بیمار تشدید کند.
 
شمس تاکید کرد: دارو های کلروکین و غیره که در روماتولوژی استفاده می شوند می توانند رسوباتی در ته چشم ایجاد کنند که تخریب سلول های چشم می شود که باعث کاهش دید می شود.
 
شمس در پایان اذعان داشت: برای جلوگیری از تخریب دید در سنین بالا باید از دارو هایی از جمله زنیک و میزان آپ استفاده کرد که از تخریب دید جلوگیری می کند./
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *