جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انتقاد جلیلی از تاخیر 4 ماهه غرب در گفتگو

پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب: 254871
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که 1+5 هر چه سریعتر به میز گفتگوها بازگردد و برای 4 ماه تاخیر خود در از سرگیری گفتگوها پاسخ مناسب داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سرگی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه عصر امروز چهارشنبه با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.
 
جلیلی در این دیدار با اشاره به تعاملات سازنده میان ایران و روسیه در موضوعات مختلف، گسترش همکاری های راهبردی میان دو کشور را باعث تامین منافع و بهره برداری بیشتر از ظرفیت های مشترک دو طرف دانست.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان آمادگی همیشگی ایران برای انجام گفتگوها تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که 1+5 هر چه سریعتر به میز گفتگوها بازگردد و برای 4 ماه تاخیر خود در از سرگیری گفتگوها پاسخ مناسب داشته باشد.
 
وی افزود: امیدواریم 1+5 با پاسخی مبتنی بر تامین حقوق ایران، برگزاری هر چه سریع تر گفتگوها را شکل دهد.
 
جلیلی با اشاره به اشتباه محاسباتی غرب در سوریه، آن را نمونه روشنی از شکست سیاست های سلطه طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای یک نگاه راهبردی و منطق اصولی مشخص است و بر مبنای آن در طی 33 سال انقلاب اسلامی خود در مسیر پیشرفت گام برداشته است.
 
در این دیدار همچنین سرگی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه و نماینده آن کشور در مذاکرات 1+5 با استقبال از گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های اقتصادی، سیاسی و راهبردی، بر حقوق هسته ای ایران در چارچوب معاهده ان پی تی تاکید کرد.
 
ریابکوف تنها راه حل منطقی در سوریه را پایان یافتن خشونت ها و عمل به دموکراسی دانست و تاکید کرد راه حل نظامی و مسلح کردن مخالفان راه اشتباهی است که ناشی از خودخواهی  و سیاست های سلطه طلبانه بعضی کشورهاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *