کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عایشه قذافی از ناتو شکایت می‌کند

24 آبان 1391 ساعت 4:36

وکیل عایشه قذافی فرزند دیکتاتور معدوم لیبی اخبار حاکی از اقدام خانواده قذافی در ترک الجزایر را شایعه خواند و گفت که موکلش قرار است به زودی از ناتو ،قطر و امارات به دادگاه بین‌المللی شکایت کند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، «بشیر الصید» وکیل عایشه قذافی شایعاتی مبنی بر اینکه موکلش به همراه خانواده خود خاک الجزایر را ترک کرده‌ رد کرد و گفت که عائشه قذافی از وی خواسته است علیه ناتو و مقامات قطر و امارات و همه کسانی که در کشتن پدرش معمر القذافی و برادرش معتصم القذافی نقش داشتند شکایت کند.
 
الشروق الجزایر به نقل از الصید که در تونس اقامت دارد آورده است که عایشه قذافی از وی خواسته است به الجزایر برود تا به بحث و بررسی مسائل حقوقی بپردازد و نمی توانسته بدون اینکه وکیلش را در جریان بگذارد الجزایر را ترک کرده باشد.
 
بشیر الصید گفت: عایشه قذافی در جریان نامه من به عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر که به سفارت الجزایر در تونس داده ام، قرار دارد و همچنان منتظر جواب مثبت و یا منفی وی هستم.
 
وکیل عایشه قذافی گفت که تلاش می‌کند به زودی به الجزایر سفر کند تا در دیدار با عایشه قذافی به بررسی مسائلی که قرار است موکلش به دادگاه جنایی بین المللی بدهد گفت‌وگو کند که این مسائل شامل شکایت از ناتو، مقامات قطر، امارات و همه کسانی هستند که در کشته شدن پدرش و برادرش معتصم نقش داشتند.
 
وکیل عایشه قذافی گفت که موکلش قرار است علیه رؤسای جمهور و نخست‌وزیران دیگر کشورها که به طور مستقیم نیز در سرنگونی رژیم قذافی نقش نداشته اند اما از طریق ارسال کمک‌های نظامی و نفتی و گشایش حریم هوایی خود مشارکت داشتند شکایت کند.
 
«عبدالحمید ابوزاهر»، سفیر الجزایر در لیبی نیز تاکید کرد که این سفارتخانه اطلاعی درباره رفتن خانواده قذافی از الجزایر ندارد.
 
روزنامه الشرق الاوسط اخیرا به نقل از یک مقام بلندپایه لیبی آورده بود که خانواده معمر القذافی پس از 14 ماه اقامت در این کشور اخیرا الجزایر را ترک کرده‌اند و تنها صفیه فرکاش همسر معمر القذافی در الجزایر مانده است.
 
مقامات الجزایر از زمان اقامت خانواده قذافی در این کشور در آگوست 2011 از دادن هر گونه توضیحی درباره حضور این خانواده در خاک الجزایر طفره می‌روند.


کد مطلب: 254674

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/254674/عایشه-قذافی-ناتو-شکایت-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com