شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

فتنه‌انگیزی سلفی‌ها در لبنان+فیلم

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب: 254660
طرفداران سلفی «احمد الاسیر» شیخ سلفی مورد حمایت عربستان تلاش دارند تا با فتنه انگیزی در آستانه ماه محرم شیعیان لبنان را وارد درگیری کنند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از المنار نوشت: شهر صیدای لبنان طی روزهای گذشته شاهد ناآرامی بود و عده‌ای از طرفداران شیخ احمد الاسیر که مورد حمایت عربستان هستند با آشوب خیابانی و ایجاد درگیری سعی کردند فتنه انگیزی کنند.
 
طرفداران احمد الاسیر اقدام به پاره کردن تابلو نوشته‌ها و پرچم‌های مربوط به ماه محرم کردند که این اقدام با اعتراض مردم مواجه شد و در مقابل سلفی‌ها به نیروهای پلیس حمله کردند که در این درگیری 4 نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.
 
امروز نیز طرفداران الاسیر در مراسم تشییع دو تن از کشته شدگان با آتش زدن لاستیک و شعارهای تحریک آمیز شهر صیدا را ناآرام کردند و حتی با حمله به خبرنگاران شبکه الجدید و المیادین لبنان آنها را ضرب و شتم کردند.
 
این اقدامات منجر به آن شد که رئیس جمهور لبنان به وزیر کشور دستور پیگیری و تحقیقات درباره این مسئله دهد و از سوی دیگر ارتش نیز نسبت به هرگونه اقدام از سوی افراط گرایان هشدار داده است.
 
المنار فیلمی را امروز منتشر کرد که نشان می‌دهد الاسیر چگونه جوانان را برای حمله به مقر پلیس دعوت می‌کند و منجر به آغاز درگیری مسلحانه می‌شود.
 
این فیلم نشان می‌دهد که طرفداران الاسیر درحالی که مسلح هستند به سوی مردم تیراندازی می‌کنند و احمد الاسیر با بالا گرفتن درگیری از معرکه فرار می‌کند.

دیدن فیلم
 
همزمان با این ناآرامی‌ها سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از اهالی صیدا خواسته تا با گوش ندادن به شایعات و حفظ هوشیاری مانع از ایجاد فتنه مذهبی شوند.
 
دیدن فیلم

از سوی دیگر ارتش با استقرار نیروهای خود در خیابان های شهر صیدا که ساکنان مسیحی، سنی و شیعه دارد، اوضاع را آرام کرده است.
 
دیدن فیلم

هرچند واعظ سلفی در روزهای اخیر مخفی شده ولی به نظر می‌رسد با برخورد شدید از جانب نیروهای امنیتی لبنان مواجه خواهد شد.
 
احمد الاسیر و طرفداران سلفی وی تلاش دارند تا با فتنه مذهبی اوضاع در لبنان را ناآرام کنند تا مقاومت و شیعیان نیز وارد درگیر شوند که این درگیری در واقع امتداد بحران سوریه باشد ولی سخنرانی شب گذشته سید حسن نصرالله نشان داد که حزب الله و شیعیان با خویشتن داری گرفتار توطئه سعودی-آمریکایی نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *