سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۶
زاکانی: اصولگرایان در دولت خلاصه نمی‌شوند؛

همیشه از موضع درست دولت حمایت و به خطایش نقد جدی کردیم

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 254577
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تشریح جلسه روز گذشته هیات رییسه این فراکسیون با آیت‌الله آملی لاریجانی، گفت که فراکسیون اصولگرایان به دنبال دیدار با روسای قوا برای کمک به تفاهم بهتر است.
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی که در حاشیه جلسه صبح امروز مجلس در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: فراکسیون اصولگرایان مجلس با توجه به شرایط خطیری که در کشور وجود دارد، درک درستی از نقشه راه دشمن دارد که برای ایجاد تنگنا و فشار اقتصادی بر مردم و ایجاد زمینه‌ی ظهور و بروز اعتراضات اجتماعی و همچنین ایجاد زمینه‌های تنش در جامعه تلاش می‌کند از طریق شکستن انسجام مسئولین و دامن زدن به تفرقه در بین آنها شرایطی ایجاد کند که ماحصل این شرایط، امکان مدیریت صحنه درکشور را از مسئولین بگیرد و در نهایت امر فشار اقتصادی را با تنش سیاسی همراه کند و به مقصود برسد.
 
وی افزود: از همین منظر فراکسیون تصمیم گرفت در دیدار با روسای قوا و سایر مسئولین و خدمتگزاران در کشور، تحلیل شرایط روز جامعه را با آنها در میان بگذارد، با آنها تعامل کند و از نظر کار جمعی تلاش کند در این موقعیت حساس با کمک به مسئولین، مسیر هموارتری برای عبور از سختی‌ها فراهم کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به دیدار هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان با رییس‌جمهور در هفته‌های گذشته، خاطرنشان کرد: ما اولین دیدار را با رییس‌جمهور داشتیم، هیات رییسه فراکسیون در این دیدار هم تحلیلی از شرایط را عنوان کرد و هم دل‌نگرانی خود را از تفرقه و دوگانگی در سطح مسئولین در فضای کاملا صمیمی اما جدی ابراز داشت، در واقع هم تحلیل‌های دو طرف و اخبار و اطلاعات مبادله شد و هم بنا شد مسیر درستی برای تعامل برقرار شود تا محصول این مسیر به تفاهم بهتر دولت و مجلس کمک کند.
 
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس، دیدار روز گذشته هیات رییسه این فراکسیون با آیت‌الله آملی لاریجانی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در این جلسه دو ساعته هم نقطه نظرات بیان شد و هم درخواست جدی نمایندگان و هیات رییسه مطرح شد که ایشان با جایگاه و موقعیت علمی و حقوقی خود کمک کند شرایط بهتری بین قوا وجود داشته باشد تا مسیر برگزاری و اطلاع‌رسانی جلسات بین قوا برای جامعه پیام وحدت‌بخشی را به ارمغان بیاورد.
 
زاکانی در ادامه از برگزاری جلسات کارگروه‌های تخصصی فراکسیون اصولگرایان در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: مجمع عمومی فراکسیون نیز با عنوان بررسی اقتصاد مقاومتی، جلسه‌ای را با اساتید و نمایندگان در روز یکشنبه برگزار کرد که پس از بحث و بررسی پیرامون ابعاد اقتصاد مقاومتی و اولویت‌های آن، بنا شد کارگروه دائمی در فراکسیون به نام اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شود تا روند و ابعاد آن را بررسی کند و بر اجرایی شدنش نیز نظارت کند، با توجه به جایگاه مجلس نسبت به بررسی موضوع از حیث قانونی و نظارتی لازم است به صورت فعال با این موضوع مواجه شویم و اثرات عملی آن را ببینیم.
 
به گزارش ایسنا، وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فراکسیون اصولگرایان با رییس مجلس در مورد سوال از رییس‌جمهور صحبتی کرده یا نه؟ گفت: من با آقای لاریجانی صحبت نکردم، البته برخی از اعضای هیات رییسه فراکسیون صحبتی با ایشان داشته‌اند اما به هر حال موضوع سوال در آیین‌نامه شفاف است، تمام تلاش صورت گرفته این بود که از موادی از آیین‌نامه استفاده کنیم که هم به نتیجه نزدیک‌تر باشد و هم اسباب شکاف بین قوا و آزردگی افکار عمومی را فراهم نکند، وگرنه فراکسیون هم به دنبال این موضوع بود اما راهکار انتخابی خود را،‌ بهره‌گیری از ماده 236 آیین‌نامه می‌دانست که از این مسیر اشکالات دنبال شود. این مسیر همیشه وجود دارد و سوال هم مسیر خود را دارد.
 
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان درباره برنامه احتمالی این فراکسیون برای دیدار با رییس‌جمهور پیش از طرح سوال از وی در مجلس، گفت: ما بحثی در فراکسیون، هیات رییسه و مجمع عمومی در این رابطه نداشتیم، البته ممکن است دستگاه اجرایی زمینه این امر را فراهم کند تا مسیر هموار شود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس درباره اینکه آیا دیدار فراکسیون اصولگرایان با رییس‌جمهور درباره بحث سوال از وی بوده یا خیر؟ اظهار کرد: آنچه منعکس شد و اتهاماتی که زده شد جفا در حق فراکسیون بود، موضع ما شفاف بوده و این اتهامات در ضمیر آگاه مردم مشخص است که اتهامی بیش نبوده، جلسات دنبال شده در راستای سلسله جلساتی بود که با روسای قوا داشتیم که دو تای آن برگزار شده و در آینده هم جلسه‌ای با رییس مجلس خواهیم داشت.
 
وی درباره اظهارنظر برخی چهره‌های اصلاح‌طلب در مورد اصولگرایان نیز گفت: اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند همه هویت اصولگرایان را درون دولت نهم و دهم خلاصه کنند در حالی که با اندک ورود و اشرافی به اوضاع کشور مشخص است اصولگرایان یک طیف گسترده هستند و به هیچ وجه در دولت خلاصه نمی‌شوند.
 
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد:‌ این علاقه اصلاح‌طلبان جز ناکامی به چیزی دیگر منجر نخواهد شد، ما به عنوان اصولگرا طی هفت سال و اندی گذشته همیشه از موضع درست دولت حمایت کرده‌ایم و نسبت به اشکالاتش هم نقد جدی داشته‌ایم، اینطور نبوده که جمع ما به عنوان اصولگرایان کاملا مطابق با دولت باشد بلکه اجزای طیف اصولگرا کاملا معلوم است.
 
زاکانی با بیان اینکه جریان انحرافی در مقابل اصولگرایان قرار دارد، تصریح کرد: جریان فتنه هم در مقابل اصولگرایان و ارزش‌های انقلاب است و خاستگاه هر دو قدرت‌طلبی است.
 
وی یادآور شد: آنچه در فتنه 88 گذشت و جفایی که در حق سرمایه‌های اجتماعی کشور و داشته‌های ملت وارد شد و نظام در آن متهم شد اقدام قابل بخششی نیست که عده‌ای بخواهند به عنوان طلبکار در صحنه حاضر شوند بدون اینکه مسیر بازگشت درستی را پیموده باشند و از ملت عذرخواهی کرده باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حربه اصلاح طلبان دقیقا همین است که اصولگرایان را در دولت خلاصه و همه را به یک چوب بزنند. درحالیکه همین آقای زاکانی از ابتدا منتقد سیاستهای احمدی نژاد بود و در 88 هم برای مخالفت با میرحسین به حمایت از احمدی نژاد پرداخت. پس یکی کردن اصولگرایان دور احمدی نژاد یک خطای بزرگ است
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز حاج علی آقای زاکانی
درست می فرمایید اصولگرایان در دولت خلاصه نمی‌شوند چه بسا که برخی از آنان نیز در دایره اصولگرایی جا نگیرند. اما این حرف در مرد همه مصداق دارد حتی خود شما و دوستانتان و مهمتر این اینکه بدانید دیگران هم اصولگرا هستند نه فقط شما
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نماینده با بصیرت
United States
کی به شما گفته دولت و رئیسش اصولگرایند ؟؟؟!!!! ...
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی ای کاش شعاع دایره اصولگرایی را می دانستید...
جناب آقای زاکانی نماینده محترم با سلام و خسته نباشید در شرایط فعلی مردم کم توان و حتی طبقه متوسط زیر فشار تورم و گرانی و بیکاری به سر می برند می دانید تهیه یک داروی ساده در بعضی مواقع نا ممکن شده است جناب اقای زاکانی اصلاح طلب ها ادمهای بدی بودند قبول ، اما کشور را با نفت 10 دلار در آن شرایط اداره کردند اما اصول گرایان کشور با بهترین شرایط به این وضعیت دچار کرده اند