جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آقای‌بحران از بی‌بی‌سی به‌نیویورک‌تایمز رفت

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 254336
رئیس سابق شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» شغل خود را بعنوان مدیراجرایی و مدیرعامل روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» آغاز کرد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه «بی‌بی‌سی» نوشت: «مارک تامپسون»، 55 ساله، در ماه آگوست سال جاری میلادی بعنوان مدیرعامل روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» منصوب شد.
 
او که پیشتر رئیس شبکه بی‌بی‌سی بود، هم اکنون کار جدید خود را بعنوان مدیر اجرایی و مدیرعامل روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز آغاز کرده است و می‌گوید، تجارب وی در رسانه‌های جهانی، او را به «کاندید ایده‌آل» برای ریاست روزنامه نیویورک‌تایمز تبدیل کرده است.
 
تامپسون در بین سالهای 2004 تا 2012، هدایت بی‌بی‌سی را برعهده داشت و بخش تلویزیونی، رادیویی و سرویس‌های آنلاین این شبکه را تحت نظارت داشت.
 
شرکت نیویورک تایمز علاوه بر روزنامه نیویورک تایمز، صاحب روزنامه‌هایی همچون «بوستون گلوب» و «هرالدتریبیون» است و در سال گذشته میلادی حدود 2 میلیارد دلار درآمد داشته است.
 
شرکت نیویورک تایمز گرداننده 8 کانال تلویزیونی محلی، 2 کانال رادیویی و حدود 40 وب سایت است.
 
تامپسون در یکی از بدترین بحران‌های تاریخ بی‌بی‌سی، کار خود را در نیویورک‌تایمز آغاز می‌کند زیرا جانشین وی موسوم به «جرج انتویسل» مجبور به استعفا شده است.
 
استعفای انتویسل بعنوان مدیرکل بی‌بی‌سی روز شنبه پس از آن صورت گرفت که در یک گزارش خبری که از شبکه بی‌بی‌سی پخش شد، نام «لرد مک آلپاین» از سیاستمداران انگلیسی به اشتباه به عنوان یکی از افرادی که متهم به آزار جنسی کودکان است، آورده شد.
 
هفته گذشته رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند چند تن از سیاستمداران بلندپایه دهه‌های 1960 و 1970 از حزب محافظه‌کار انگلیس کودکان را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند.
 
«لرد مک آلپاین» یکی از این سیاستمداران بود که پس از آنکه برنامه «نیوزنایت» شبکه بی بی سی، نام وی را در جریان پخش گزارشی درباره سوء استفاده جنسی سیاستمداران انگلیسی از کودکان پرورشگاه‌های ولز مطرح کرده بود به عنوان متهم اصلی این جریان شناخته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *