جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چگونه خارش گلو را درمان کنیم ؟

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 254175
در بسياري از حساسيت‌ها، فرد مبتلا به آلرژي از خارش گلوي خود شكايت دارد. گاهي اين خارش به حدي تشديد مي‌شود كه صبر و طاقت فرد را از او گرفته و او را كلافه مي‌كند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، درمانگران طب سنتي براي درمان اين عارضه از جوشانده‌اي گياهي استفاده مي‌كنند و نوشيدن آن را يك بار در روز به بيماران توصيه مي‌كنند. براي تهيه اين جوشانده لازم است چند گرم گل بنفشه و شكرتيغال را در 2 ليوان آب ريخته و روي حرارت ملايم بجوشانيم تا يك ليوان آن باقي بماند. دم نوش باقي مانده را صاف كرده و شب پيش از خواب ميل كنيد اما در افرادي كه خارش گلوي‌شان خيلي زياد است و باعث مي‌شود از برنامه‌هاي روزانه خود باز بمانند، توصيه شده علاوه بر شب، صبح بعد از بيدارشدن از خواب يك ليوان ديگر از اين دم نوش گياهي بنوشند.
 
عفونت های میکروبی، ویروسی و آلودگی هوا را از علل سوزش و خارش گلو است افرادی که از بیماری های دیابت ، اختلالات ایمنی، نارسایی کلیه و کبد رنج می برند نیز ممکن است به سوزش و خارش گلو دچار شوند.
 
در مواردی نیز به علت برگشت مواد غذایی از معده به مری و برگشت اسید به این مناطق التهاب و خارش گلود ایجاد می شود.

گاهی اوقات فرد بدون داشتن مشکل جسمی ، خارش گلو را احساس می کند، علت آن را اختلالات روان دانست مصرف داروهای اعصاب با تجویز پزشک در درمان سوزش و خارش گلو در این افراد موثر است.
تعداد اشخاصی که در فصل پاییز برای درمان خارش گلو به درمانگاه ها مراجعه می کنند، 10 تا 15 درصدبیش از سایرفصل هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *