جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

توصیه‌های پلیس به هیات‌های مذهبی

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب: 253861
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرار رسیدن ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
به گزارش جهان، متن این اطلاعیه بدین شرح است: «عاشورا نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام است. عاشورا مظلومانه ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگاشته شد.
 
در آستانه ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأسی از فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پاسداشت این ایام و همگامی با مردم شهیدپرور ایران اسلامی، توجه مسئولان هیات ها و دسته های مختلف عزاداری و همچنین شهروندان را به منظور ایجاد نظم و امنیت هرچه بیشتر مراسم عزاداری، به نکات زیر جلب می نماید:
 
- ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی‌وقفه کوشش خواهند نمود با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.
 
- به هیات ها و دسته های عزاداری تاکید می شود به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، پرهیز نمایند.
 
- مسئولان هیات های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود به شدت پرهیز نمایند.
 
- به کلیه مسئولین هیات ها و دسته های عزاداری توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب، رعایت حال بیماران و افراد مسن را بنمایند.
 
-مراکز 110 پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *