جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

شائبه تقلب در انتخابات آمریکا

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 253452
با وجود تبلیغات میلیاردی و هزینه های نجومی برای کشاندن مردم آمریکا به پای صندوق های رای، مردم این کشور امروز در هوایی بسیار سرد، ساعت ها به دلیل بی نظمی و خرابی دستگاه های رای گیری در صف های طولانی معطل شدند و شائبه تقلب در این انتخابات قوت گرفت.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، مردم این کشور که امروز به مراکز رای گیری رفتند با بی برنامگی و ناهماهنگی و خرابی دستگاه های رای گیری روبه رو شدند که تاکنون منجر به ثبت بیش از ۶۰ هزار شکایت در سراسر آمریکا شده است.

در این خصوص انجمن حمایت از انتخابات در آمریکا اعلام کرد که بیش از ۶۰ هزار شکایت درباره بی نظمی و اشکال در جریان رای گیری دریافت کرده است.

بر اساس برخی مشاهدات، رای دهندگان هنگام رای دادن به نامزد مورد نظر شاهد ثبت نام رقیب او بودند که این مساله باعث اعتراض های گسترده آنان شده است.

هم اکنون فیلم خرابی دستگاه های رای گیری و جابجایی اسم نامزدها در رسانه های مختلف منتشر شده است.

یکی از رای دهندگان در این خصوص گفت  بعد از ساعت ها معطلی می خواستم به نامزد مورد نظرم رای بدهم اما زمانی که نام نامزد مورد نظر خود را فشار می دادم، دستگاه نام رقیب او را ثبت می کرد.

مارتین لورا افزود : این مسئله شائبه تقلب در انتخابات را پررنگ می کند و معتقدم که دستگاه های قدیمی رای گیری بسیار دقیق تر و بهتر از دستگاه های جدید است.

مردی ۶۵ ساله دیگری با ابراز نارضایتی از وضعیت رای گیری گفت: امروز برای رای دادن سه ساعت در مرکز رای گیری معطل شدم.

وی که به یک مرکز رای گیری در وسچستر نیویورک رفته بود، گفت: افراد مسوول مرکز به درخواست من برای راهنمایی درباره چگونگی پر کردن برگه رای پاسخ ندادند و بعد دستگاه خودکار رای گیری دو بار خراب شد و دست آخر من رای خود را بر روی کاغذی نوشتم تا بعدا دستی شمرده شود.

بنا به اعلام این گروه در بسیاری از مراکز رای گیری ناهماهنگی و عدم برنامه ریزی باعث تشکیل صف های طولانی و ناخرسندی رای دهندگان شده است.

بسیاری از این موارد در ایالت های سرنوشت ساز برای انتخابات از جمله در شهرهای دیتون و کلیولند اوهایو گزارش شده است.

همچنین مناطق توفان زده نیویورک و نیوجرسی نیز شاهد بی نظمی و بی برنامگی دو چندان و تشکیل صف های طولانی رای دهندگانی بود که باید ساعت ها در سرمای طاقت فرسا منتظر می ماندند.

مشابه همین مساله برای افراد دیگری نیز رخ داده که می گویند دستگاه های خودکار رای گیری باعث اتلاف وقت آن ها و معطلی طولانی مدت شده است.

به گفته کارشناسان بی نظمی های مکرر در جریان برگزاری انتخابات امروز به شائبه دستکاری در آرا و شمارش رای مردم منجر شده و می تواند حتی زمینه ایجاد یک جدال حقوقی را میان دو حزب فراهم آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *