جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برنامه‌ فیفا برای برزیل و اسپانیاست نه ایران!

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب: 253432
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما کارمان را انجام می‌دهیم و بگذارید بقیه حرف‌شان را بزنند چون عملکردمان را در زمین ثابت می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، کی‌روش پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر تاجیکستان در نشست خبری اظهار کرد: این یک بازی دوستانه‌ای بود که در برنامه‌های آماده‌سلازی تیم ملی قرار داشت. ما تمرین‌های سختی را در چند روز گذشته داشتیم و بازی با تاجیکستان فرصت خوبی برای آنالیز بازیکنان جدید ما بود. از عملکرد آن‌ها راضی هستم.
 
وی افزود: قبلا هم گفته‌ام ما اهدافی را تعیین کرده‌ایم که باید به آن‌ها برسیم عملکرد بازیکنان را به دقت زیر ذره‌بین داشتیم تا ضعف‌ها را پیدا کنیم و در تمرین‌ها روی برطرف کردن آن متمرکز شویم. در پایان چنین مسابقه‌هایی مهم نتیجه و حملاتی که ما در طول بازی داریم نیست بلکه آن چه اهمیت دارد دیدن بازیکنان زیادی است که متوجه می‌شویم نفرات زیادی پشت درهای تیم ملی هستند و هر لحظه آماده‌اند تا به این تیم راه پیدا کنند.
 
وی با بیان اینکه از برخی بازیکنانی که در بازی تاجیکستان به میدان رفتند، برابر ازبکستان استفاده می‌کند، گفت: قطعا چنین کاری را خواهم کرد هرچند تعداد بازیکنان را به 24 نفر کاهش می‌دهیم اما از بعضی از بازیکنان مسابقه امروز برابر ازبک استفاده می‌کنم ضمن اینکه 4 هفته دیگر تیم ملی در رقابت‌های غرب آسیا شرکت می‌کند و اکثر این بازیکنان در آن تورنمنت خواهند بود. اشتیاق بازیکنان در این بازی برایم اهمیت زیادی داشت هرچند سطح بازی با ازبک جور دیگری خواهد بود اما این اشتیاق مهم است.
 
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شبیه نبودن فوتبال تاجیکستان و ازبکستان آیا این بازی تدارکاتی صرفا به خاطر به دست آوردن زمان بیشتری برای تمرین‌های تیم ملی بوده است؟ گفت: همان طور که گفتم این بازی طبق برنامه‌های آماده‌سازی ما بود در چنین روزهایی در تمام دنیا بازی‌های دوستانه می‌گذارند و اکثر تیم‌ها همین کار را می‌کنند چون اهمیت چنین مسابقه‌هایی به اندازه بازی‌های رسمی نیست. به همین خاطر است که بعضا می‌بینیم 48 ساعت قبل از بازی‌های دوستانه ملی‌پوشان به تیم ملی دعوت می‌شوند.
 
کی‌روش در ادامه اظهار کرد: من فکر می‌کنم این برنامه فیفا برای تیم‌هایی چون برزیل،‌آرژانتین، انگلستان، آلمان ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و... طراحی شده است. این برنامه فیفا برای تیم‌هایی چون ازبکستان، ایران و قطر طراحی نشده! فیفا واقعا اهمیت زیادی به این تیم‌ها نمی‌دهد. برای مثال اگر در آمریکای جنوبی برزیل یا آرژانتین بازی‌هایی را پیش رو داشته باشند که آن بازی‌ها تعیین کننده تیم راه یافته به جام جهانی باشد قطعا آن مسابقه در روز بازی‌های دوستانه فیفا قرار داده نمی‌شود. باید بدانیم آن‌ها به منافع ما فکر نمی‌کنند پس ما چه کار کنیم.
 
وی همچنین تاکید کرد: اگر دنباله‌رو برخی کارشناسان ایرانی باشیم باید به منافع آن‌ها فکر کنیم ما دو راه حل داریم یا اینکه به منافع خودمان فکر کنیم یا به منافع آن‌ها. برخی هستند که معتقدند باید از منافع بقیه حمایت شود در حالی که ما و فدراسیون که علی کفاشیان رییس آن است با این موافق نیستیم. ما معتقدیم باید طبق برنامه‌ای که داریم جلو برویم تا از منافع خودمان دفاع کنیم. ما مسئول دفاع از منافع تیم ملی هستیم. بگذارید بقیه حرف‌شان را بزنند و ما کارمان را انجام می‌دهیم.
 
خبرنگاری از کی‌روش پرسید به نظر هفته پیش رو زمان مناسبی برای استرس داشتن نیست آیا فکر نمی‌کنید این استرس‌تان به تیم هم منتقل شود، که کی‌روش تصریح کرد: شما نگران استرس من نباشید. من 32 سال در استرس کار کردم و بدون استرس نمی‌توانم زندگی کنم. عاشق استرس هستم اصلا بدون استرس رقابتی نیست. نکته مهم این است که ما بدون حاشیه مشغول انجام کارمان در زمین هستیم. ما اثبات کردیم خودمان را در زمین نشان می‌دهیم و به هیچ چیز دیگر اهمیت نمی‌دهیم. مسائل حاشیه‌ای حواس ما را پرت نمی‌کند و برایمان مهم نیست.
 
کی‌روش درباره هواداران تیم ملی نیز گفت: در بازی قبلی مقابل کره هواداران نشان دادند که حواس‌شان به این حرف‌ها نیست من امیدوارم امکانی وجود داشته باشد که برای بازی با ازبکستان حتی بیش از بازی با کره تماشاگران به استادیوم بیایند صادقانه می‌گویم نیاز به حمایت آن‌ها داریم. سه امتیاز بازی با ازبکستان بسیار حساس است و قطعا با حمایت ان‌ها و عملکرد ما می‌توانیم آن را به دست بیاوریم واقعا هیچ چیز وجود ندارد که بتواند جایگزین بازیکن دوازدهم تیم ملی که همان هواداران هستند بشود. هیچ وقت بدون آن‌ها نمی‌توانیم ببریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *