جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مخالفت‌با استعفای‌نامزدهای‌ریاست‌جمهوری

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 252941
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت و یک فوریت کلیات طرح اصلاح ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، 37 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب طرحی دو فوریتی خواستار تعمیم شرایط کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی به انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ شرط لزوم استعفای کاندیداها به مدت شش‌ماه پیش از انتخابات، شده بودند که مجلس شورای اسلامی با کلیات این طرح مخالفت کرد.
 
براساس این طرح که با مخالفت قاطع نمایندگان روبرو شد قرار بود ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شده و کلیه رده‌های مدیریتی غیر از وزرا و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، روسای قوا از شش ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از کلیه پست‌های دولتی استعفا دهند.
 
این طرح 28 رده مدیریتی لشکری و کشوری را نیز شامل می‌شد.
 
پس از سخنان طراح، موافقان و مخالفان دو فوریت طرح مذکور به رای گذاشته شد که از 237 نماینده حاضر در جلسه فقط 49 نفر با آن موافقت کردند.
 
پس از مخالفت مجلس با دو فوریت این طرح،‌ یک فوریت آن به رای گذاشته شد که از 238 نماینده حاضر در جلسه 47 نفر با آن موافقت کردند بدین ترتیب مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری را از دستور کار خود خارج کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *