پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افزایش طول عمر با تنوع در وعده های غذایی

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 252869
انتخاب رژیم غذایی متنوع با ترکیبات خاص خطر ابتلا به بیماری های جدی و مهم را کاهش می دهد.
به گزار جهان، دکتر سبحان ابراهیمی، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد:   انتخاب رژیم غذایی متنوع که حاوی ترکیبي از آنتی اکسیدان ها، غلات سبوس دار و اسید های چرب ضروری برای بدن باشد، خطر ابتلا به بیماری های جدی و مهم مثل دیابت و آلزایمر و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
 
وی در ادامه مطلب افزود: یک رژیم غذایی با این ویژگی ها می تواند میزان کلسترول خون را که عامل اصلی بروز بیماری های قلبی است تا یک سوم کاهش دهد و تا حدود یک دهم از سطح فشار خون بکاهد .
 
ابراهیمی تصریح کرد: یک رژیم غذایی سالم و  متنوع باید حاوی مقادیر زیادی از میوه ها ، سبزیجات، مغز خشکبار و ماهی های حاوی اسید های چرب ضروری و همچنین غلات سبوس دار باشد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: کلید موفقیت در یک تغذیه کامل و سالم این است که تمام این انواع خوراکی ها را به رژیم روزانه خود وارد کنید.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: این رژیم غذایی زمانی باعث سلامت و تقویت بدن می شود که همه این مواد غذایی با هم مصرف شوند و فقط مصرف یکی از آن ها نمی تواند ریز مغذی های ضروری برای بدن را به میزان کافی تامین کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *