چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تذکر آیت‌الله گرگانی درباره فرزندان‌مسئولان

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 251003
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که خانواده‌ها به گونه‌ای رفتار کنند تا زمینه ولایی شدن فرزندان را فراهم کنند، گفت: کسانی که به انقلاب اسلامی خدمت می‌کنند باید در تربیت فرزندان خود دقت فراوانی کنند تا با فرزندان بقیه مردم تفاوت داشته باشند.
به گزارش جهان به نقل از رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از معاونان ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان تهران،‌ گفت: خداوند برای همه انسان‌ها نشانه‌های الهی قرار داده است تا هدایت شوند.
این استاد برجسته درس خارج با اشاره به آیاتی از قرآن، ابراز داشت: عالم وجود عالم علت و معلولی است و خداوند بوسیله بسیاری از امور انسان را متوجه قدرت و عظمت خود کرده است.
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: گاهی برخی از مردم آیات الهی را می‌بینند و می‌شنوند اما پی به آفریننده آن نمی‌برند چون با چشم دل به آیات الهی نظاره نمی‌کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن، اظهار کرد: قرآن برای همه افراد هدایت بخش نیست و کسانی که با گوش جان به تعالیم و آموزه های آن توجه و عمل می‌کنند قابل هدایت هستند.
وی در ادامه با استفاده از روایات در پاسخ به این سخن که انسان عقل دارد از این‌رو احتیاجی به امام ندارد، گفت: وقتی انسان گوش و چشم داشته باشد اما دل او تاریک باشد نیازمند فرد آگاهی است که او را راهنمایی کرده و عقل و دل او را بیدار کند.
این استاد برجسته درس خارج با تسلیت به مناسب ایام سوگواری امام محمد باقر(ع)، همگان را به بزرگداشت ایامی که متعلق به ائمه اطهار(ع) است توصیه کرد و ابراز داشت: والدین در این ایام به گونه‌ای رفتار کنند تا برای فرزندان درس آموز بوده تا از کودکی زمینه ولایی شدن آنها را فراهم کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: کسانی که به انقلاب اسلامی خدمت می‌کنند باید در تربیت فرزندان خود دقت فراوانی کنند تا با فرزندان بقیه مردم تفاوت داشته باشند.
این استاد برجسته درس خارج توجه به معنویات را سبب رشد و تعالی انسان خواند و گفت: مزد مادی در برابر خدمت انسان لازم است؛ اما آنچه که انسان باید به دنبال آن باشد، پاداش معنوی و اخروی است که در سایه خلوص نیت در انجام امور به دست می‌آید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *