کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"پایتخت" به کجا تعلق دارد؛ تهران یا سمنان؟

28 مهر 1391 ساعت 9:37

شهرک صنعتی پایتخت که در گذشته با نام (علی آباد) شناخته می شد، بعد از گذشت چهار سال از جدایی شهر سمنان از استان تهران همچنان بین دو استان تهران و سمنان سردرگم است.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حدود 40 درصد از شهرک صنعتی پایتخت واقع در فاصله شهر ایوانکی و پاکدشت با مساحتی بالغ بر 669 هکتار که 245 هکتار آن زمین صنعتی است، برای استان سمنان است.
 
به گفته مشاور مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی تهران، در آخرین سفر استانی هیات دولت در شهر تهران مصوب شد تا شهرک صنعتی پایتخت جز استان تهران و زیر نظر شرکت شهرک های صنعتی تهران به فعالیت خود ادامه دهد.
 
صدرالله ورزنده گفت: شرکت شهرک های صنعتی تهران در همین راستا با مسئولان و استانداری سمنان مکاتباتی را داشته است تا سریعا شهرک پایتخت زیر نظر شرکت شهرک های صنعتی استان تهران به فعالیت خود ادامه دهد.
 
تولیدکنندگان: تکلیف ما مشخص نیست
 
در همین رابطه یک تولید کننده در شهرک پایتخت به خبرنگار ایسنا گفت: متاسفانه تولید کنندگان در سردرگمی به سر می‌برند. تولیدکنندگان برای کارهای اداری تولید در رفت و آمد بین ادارات استان تهران و سمنان هستند. آنان برای رفع نیمی از کارهای خود باید به ادارات استان تهران و نیمی دیگر نظیر دارایی و صنایع به استان سمنان مراجعه کنند.
 
یک تولید کننده دیگر در این شهرک نیز اظهار کرد: شهرک پایتخت (علی آباد) اولین شهرک صنعتی تهران است، اما در مرز دو استان سمنان و تهران قرار گرفته که همین امر باعث عدم پیشرفت این شهرک شده است. به گفته مسئولین، این شهرک جزو استان تهران به حساب می‌آید و کارهای مقدماتی برای پیوستن این شهرک به استان تهران در دست اقدام است.
 
مدیرعامل شهرک صنعتی پایتخت: هیچ جوازی از استان سمنان صادر نشده است
 
حسین اورومانی - مدیرعامل شهرک صنعتی پایتخت، نیز اظهار کرد: به تازگی طی نامه ای که فرمانداری از سوی وزارت کشور دریافت کرد، مقرر شد تمام کارهای اداری و غیر اداری شهرک تا پایان مرزبندی بین دو استان تهران و سمنان زیر نظر فرمانداری و در ادارات استان تهران و شهر پاکدشت صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: 63.5 درصد شهرک پایتخت در استان تهران و مابقی در استان سمنان قرار گرفته است که نیمی از اسناد ثبت زمین در استان سمنان و شهر گرمسار و نیمی دیگر در استان تهران و شهر ورامین به ثبت رسیده اند.
 
او در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که برخی تولید کنندگان ادعا می کنند جواز صنایع استان سمنان برای آنان صادر شده است، تصریح کرد : تمام جوازهای صادر شده برای تولید کنندگان از سوی اداره صنایع تهران بوده و هیچ جوازی از استان سمنان صادر نشده است و تمام کارهای مربوط به صنایع در استان تهران و دیگر کارها در شهرهای استان سمنان انجام می شود.
 
وی همچنین گفت: خط مرزی و این رفت و آمد برای تولید کنندگان و شهرک صنعتی بسیار سنگین تمام شد. برای مثال می توان به افزایش ولتاژ برق یک کارگاه اشاره کرد که برای این کار تولیدکننده باید سه بار به شهر سمنان مراجعه کند که مسافتی در حدود 200 کیلومتر است. این در حالی است که تمام تولیدکنندگان از تهران به شهرک پایتخت مراجعه می کنند و در سرراه خود از شهر پاکدشت عبور می کنند و با عبور از این شهر می توانند کارهای مربوط با شهرک را به راحتی حل کنند.


کد مطلب: 250422

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/250422/پایتخت-کجا-تعلق-تهران-یا-سمنان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com