چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

جاسوس آمریکایی هنوز حکم قطعی ندارد

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 249858
سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده امیررضا حکمتی، جاسوس آمریکایی هنوز منجر به صدور حکم قطعی نشده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای عصر امروز در سی‌وهفتمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که درباره پایان فرصت یک ماهه قراربازداشت موقت صادر شده برای مهدی هاشمی از وی پرسید گفت: درباره مواردی از اتهامات مثل ارتشاء قاضی موظف است برای متهم قرار بازداشت موقت صادر کند.
 
وی افزود: البته در مواردی هم قرار بازداشت موقت زمانی صادر می‌شود که بیم تبانی یا فرار یا امحای آثار جرم از جانب قاضی وجود دارد.
 
وی گفت: هر گاه که دلایل صدور قرار بازداشت موقت برطرف شود یعنی برای مثال همدستان مجرم دستگیر شوند یا اسناد و مدارک کشف شود قاضی می‌تواند قرار را نقض کرده و از آن پس قرار را تغییر دهد.
 
وی گفت: در حالت عادی قاضی می‌تواند دو ماه قرار بازداشت موقت برای متهم صادر کند و اگر بعد از دو ماه تشخیص داد که باز هم نیاز به تمدید این قرار وجود دارد قرار را تمدید کند اما آن را به رؤیت متهم و وکیلش برساند و در آن مرحله قاضی دادگاه باید قرار بازداشت دوم را تایید کند.
 
محسنی‌اژه‌ای خاطر نشان کرد: هر وقت دلایل و قرائنی که به واسطه آن قرار بازداشت موقت صادر شده برطرف شود در هر مرحله‌ای که باشد بازپرس می‌تواند قرار را تغییر دهد و احیاناً متهم با وثیقه یا کفالت آزاد شود.
 
خبرنگاری از محسنی‌اژه‌ای پرسید، آیا درباره آقای هاشمی هم اگر دلایل برطرف شود قرار او تغییر می‌کند که وی پاسخ داد: بله درباره این فرد هم اگر دلایلی که به واسطه آن قرار بازداشت موقت صادر شده از بین برود بازپرس می‌تواند قرار را تغییر دهد.
 
یکی دیگر از خبرنگاران درباره نتیجه رسیدگی به پرونده جاسوسی آمریکایی به نام امیر‌رضا حکمتی پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت: پس از آنکه دیوان عالی کشور حکم صادر شده برای این فرد را نقض کرد این پرونده به دادگاه بازگشت.
 
سخنگوی دستگاه قضایی کشور گفت: در حال حاضر دادگاه در حال رسیدگی مجدد به این پرونده است و هنوز منجر به صدور حکم قطعی نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *