جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شرط صدور مجوز دیدار مهدی هاشمی با پدرش

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 249850
سخنگوی قوه قضائیه در مورد برخی اخبار مبنی بر ملاقات مهدی هاشمی با پدرش گفت: ملاقات مهدی هاشمی با پدرش با نظر قاضی امکان پذیر است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در سی و هفتمین نشست خبری خود در مورد بیانیه جدید دفاع از حقوق بشر در مورد اعدام افغانیها در ایران گفت: برای ما جالب است که سازمان دفاع از حقوق بشر که چشمش را بر روی جنایات در افغانستان بسته حالا آمده در مورد زندانی کردن و اعدام افغانیها در ایران اظهار نظر می کند.
 
وی گفت: همه می دانند که مواد مخدر بلای خانمان سوز کشورها شده است. آنها باید از ایران تشکر کنند که دارد برای مبارزه با مواد مخدر هزینه می کند. اینکه ما با قاچاقچیان مواد مخدر سایر کشورها برخورد می کنیم باید از ما تشکر کنند. حتی خود مقامات افغان هم از ما قدردان هستند و با ما همکاری می کنند. ولی باید بگویئم ایران و افغانسان با یکدیگر مشکلی ندارند و هر دو با قاچاق مواد مخدر مبارزه می کنند.
 
دادستان کل کشور در پاسخ به زمان فراخوان فردی که در دولت از او به عنوان یکی از متهمان پرونده بیمه نام برده شده گفت: چندین بار گفتم نام اشخاص را نبرید. ما معذوریت قانونی در پاسخگویی داریم. ولی منتظر باشید دادگاه دوم رسیدگی به متهمان پرونده اختلاس بیمه برگزار می شود.
 
محسنی اژه ای در مورد دلیل ملاقات مهدی هاشمی با پدرش در حالی که نباید در حین بررسی پرونده ملاقات داشته باشد گفت: تبصره ماده 128 آیین دادرسی کیفری در مورد وکیل صحبت کرده است. بر این اساس در تحقیقات مقدماتی متهم می تواند با خانواده و کیل تماس تلفنی داشته باشد ولی این تنها به نظر قاضی است. اگر قاضی احساس کند تماس وی با وکیل و خانواده اش منجر به اخلال در تحقیقات شود اجازه نمی دهد.
 
وی گفت: برخی از مطالب را به پای کم اطلاعی می گذارم.  بهتر است رسانه ها از مراجع رسمی کسب خبر کنند.
 
دادستان کل کشور در مورد احتمال تبدیل بازداشت موقت به قرار آزادی مهدی هاشمی گفت: برای برخی از اتهامات بازداشت موقت وجود دارد مثلا گر ارتشا باشد بازداشت موقت برای اجرا الزامی است. یا به دلیل بیم فرار و امحای آثار جرم باشد قرار بازداشت پابرجاست مگر اینکه مشکل برطرف شود.
 
محسنی اژه ای اظهار داشت: اگر بیم فرار و تبانی و .. به مدت 2 ماه باقی ماند بازپرس نمی تواند قرار را تمدید کند و باید قرار مجدد بزند. و اگر دادگاه تمدید گرد متهم همچنان در بازداشت موقت باقی بماند و الا باید قرار تبدیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *