کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیست تازه قیمت آپارتمان در تهران/ سود مسکنی ها از نوسان طلا

24 مهر 1391 ساعت 8:19

نرخ‌های پرنوسان در بازار ارز و طلا طی چند هفته گذشته هر ضرر و زیانی که به همراه داشت برای فروشنده‌ها در بازار مسکن همراه با سود بود.


به گزارش جهان به نقل از دنیای اقتصاد، طی این مدت که بسیاری از مالکان در تلاش بودند هر چه سریع‌تر واحدشان را به خریداران واگذار کنند، متقاضیان به دلیل بالا بودن قیمت فروش اقدام به خرید نمی‌کردند و منتظر بودند تا قیمت‌های پیشنهادی فروش از تب و تاب بیفتند و نرخ‌های واقعی رونمایی شوند؛ اما گروهی از خریداران با نوسان قیمت در بازار ارز و طلا خود را به بازار مسکن رساندند و سعی کردند در کوتاه ترین زمان خریدشان را در بازار انجام دهند.

طبق معمول و روال گذشته به محض گرانی یک کالا متقاضیان به بازار خرید مراجعه کردند !

افت و خیزحجم خریداران در بازار مسکن

به نقل از بنگاهداری در منطقه افسریه حدود یک هفته‌ای است که بازار خرید و فروش ملک با رکود مواجه شده است و دلیل این بی رونقی تعادل سازی نسبی بازار دلار و طلا و عدم معامله بوده است!

وی در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: به محض اینکه بازار ارز و طلا با نوسان‌های شدید روبه‌رو شد و پله‌های ترقی قیمت هر دقیقه طی می‌شد، خریداران از ترس اینکه مبادا بازار مسکن هم با چنین نوسان قیمتی مواجه شود، تصمیم خود را عملی کردند و وارد بازار خرید ملک شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: بارها به خریداران هر کالایی گوشزد شده است زمانی که بازار آشفته است و قیمت‌ها ثبات ندارد از آن بازار و بازار‌های در ارتباط یا تاثیرپذیر خرید نکنند؛ زیرا ممکن است کالای مورد نظر خود را با قیمت حقیقی خریداری نکنند؛ اما متقاضیان توجهی به این امر ندارند.

مزینانی همچنین خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت ارز و طلا به طور صعودی در حال حرکت بود مراجعه به بازار مسکن هم با رونق مواجه شده بود؛ اما حال یک هفته‌ای است که دوباره بازار مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

این بنگاهدار علاوه براین عنوان کرد: در حال حاضر 90 درصد خریداران در بازار مسکن خواهان خرید واحدهای 65 تا 70 متر مربع با بودجه‌ای حدود 100 میلیون تومان هستند که البته با این بودجه برای چنین متراژهایی، واحدهایی نزدیک به 10 سال ساخت را می‌توانند خریداری کنند.

از سوی دیگر در شرق تهران در حوالی خیابان نبرد، بازار خرید و فروش مسکن تقریبا روزهای خوبی را تجربه می‌کند؛ زیرا شواهد نشان می‌دهد عده‌ای از خریداران زمان فعلی را برای خرید مناسب یافته‌اند؛ چراکه مشتریان واحدهای 50 تا 60 متری این روزها در بازار در رفت وآمد هستند و اکثر آنها حدود 80 تا 90 میلیون تومان بودجه برای خرید تامین کرده‌اند.

جعفری تصریح کرد: افزایش و کاهش نرخ ارز بر مساله قیمت در بازار مسکن فعلا تاثیر نداشته است؛ اما مشوق متقاضیان این بازار برای خرید شده است.


کد مطلب: 249756

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/249756/لیست-تازه-قیمت-آپارتمان-تهران-سود-مسکنی-نوسان-طلا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com