چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اسرائیل‌ در برابر خط‌ مقاومت سنگر ندارد

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 249433
یک کارشناس بین‌الملل با بیان اینکه رژیم اسرائیل باید در قدرت دفاعی خود تجدیدنظر کند، گفت: رژیم صهیونیستی متوجه شده در برابر خط مقاومت سنگر ندارد و باید راهبرد سیاسی، امنیتی و نظامی خود را تغییر دهد.
به گزارش جهان، حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس، درباره موفقیت حزب‌الله لبنان در شکستن گنبد آهنین رژیم صهیونیستی با ورود پهپاد به سرزمین‌های اشغالی  اظهار داشت: اصولاً غربی‌ها تلاش دارند واقعیات را وارونه نشان دهند و با استفاده از ابزار رسانه‌ای خود وانمود کنند که قدرت بسیاری دارند همانطور که در قضایای سوریه نیز در فضای مجازی مدعی ساقط شدن دولت بشار اسد هستند.
 
شیخ‌الاسلام بر همین اساس نفوذناپذیر نشان دادن گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را یکی از ترفندهای تبلیغاتی آنها عنوان کرد و افزود: ‌اسرائیلی‌ها با تبلیغات گسترده ادعا می‌کردند که این گنبد آهنین نفوذناپذیر است و از این طریق می‌خواستند کسی به خود جرأت حمله به سرزمین‌های اشغالی را ندهد اما دیدیم حزب‌الله‌ لبنان با اتکا به خداوند آنها را به چالش کشید و نشان داد که این گنبد کاغذی است.
 
* بهره اطلاعاتی حزب‌الله لبنان در این عملیات بی‌نظیر بود
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ورود پهپاد حزب‌الله و صدها کیلومتر پرواز درخاک سرزمین‌های اشغالی خاطرنشان کرد: بهره اطلاعاتی حزب‌الله لبنان در این عملیات بی‌نظیر بود، چراکه پهپاد در سطح پائینی پرواز می‌کند و عکس‌های دقیق و با کیفیت بالایی مخابره کرد.
 
وی ادامه داد: سیستم‌های مخابراتی رژیم صهیونیستی نتوانستند متوجه ورود این پهپاد شوند و بنابراین پس از ساعت‌ها پرواز که اطلاعات آنها به حزب‌الله لبنان مخابره شد، این پهپاد را زدند.
 
شیخ‌الاسلام با یادآوری استفاده رژیم اسرائیل از پهپاد در جنگ علیه حزب‌الله خاطرنشان کرد:‌ برتری اطلاعاتی حزب‌الله لبنان عامل پیروزی آنها در جنگ 33 روزه بود چرا که حزب‌الله توانست زمانی که این پهپادها اطلاعات خود را به تل‌آویو مخابره می‌کردند با رمزگشایی، اطلاعات آن را بدست آورد و در دادگاه رفیق حریری به این اطلاعات استناد کند تا نشان دهد که ترور رفیق حریری کار رژیم اسرائیل بوده است.
 
* رژیم اسرائیل در برابر خط مقاومت سنگر ندارد
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه باتوجه به نفوذ پهپاد حزب‌الله و همچنین شلیک موشک‌های جهاد اسلامی و حماس به سرزمین‌های اشغالی، رژیم اسرائیل باید در قدرت دفاعی خود تجدیدنظر کند، یادآور شد: رژیم اسرائیل امروز متوجه شده که در برابر خط مقاومت سنگر ندارد، از این رو باید راهبرد سیاسی، امنیتی و نظامی خود را تغییر دهد که این بسیار هزینه‌بر است.
 
وی تصریح کرد:‌ آنها برای همین گنبد آهنین چند میلیارد دلار خرج کردند و به دروغ می‌گفتند این گنبد نفوذناپذیر است اما حزب‌الله با یک آزمایش واقعی نشان داد که این یک دروغ بزرگ است.
 
شیخ‌الاسلام با بیان اینکه هرکس در دنیا به اندازه قدرت ثابت‌ شده خود می‌تواند حرف بزند، گفت:‌ آنها سعی دارند در فضای مجازی و رسانه‌ای خود را بسیار بزرگ نشان دهند تا بتوانند باج‌خواهی کنند، درحالی که با ورود این پهپاد هیمنه رژیم اسرائیل شکست.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: این پهپاد ساخته ایران است و حزب‌الله توانست با مونتاژ کردن قطعات این پهپاد به بهره‌بردرای بسیار مهمی برسد و از این رو با پشت سر گذاشتن مراحل اولیه تحقیقاتی می‌تواند خط تولید انبوه این پهپادها را راه‌اندازی کند.
 
وی در پایان یادآور شد: درحالی که ایران توانست با به زمین نشاندن پهپاد آمریکایی با علم به رادارگریزی و هدایت این پهپادها سال‌ها جلو بیفتد، اما رژیم اسرائیل ناچار به نابود کردن پهپاد حزب‌الله شد و در واقع نتوانست از اطلاعات ثبت شده در این پهپاد استفاده کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *