پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

یک دلیل برای تأخیر در زبان باز کردن کودکان

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 249294
پژوهشگران اعلام کردند افسردگی مادران در دوره بارداری، تکلم کودک را به تأخیر می‌اندازد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، به گفته پروفسور ژانت وِرکِر متخصص روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا، در صورتی که افسردگی مادران در دوره بارداری درمان نشود، یادگیری زبان و تکلم توسط کودک با تأخیر صورت می‌گیرد.
 
وی در این حال تصریح کرد درمان افسردگی دوران بارداری با داروهای ضد افسردگی اس اس آر آی (مهارکننده‌های باز جذب سروتونین)، تمرکز کودک را بر نشانه‌ها و آواهای زبان مادری بیشتر می‌کند و آغاز به تکلم را تسریع می‌بخشد.
 
سروتونین هورمون تعدیل کننده روحیه، اشتها و تنظیم کننده خواب است و طبق باورها، با احساس خوشبختی و خوشنودی ارتباط دارد.
 
ورکر در این حال افزود: «در فرهنگ ما باور بر این است که هرچیزی سریع‌تر اتفاق افتد، بهتر است، اما باید گفت تسریع روند تکلم کودک به معنای بهتر بودن شرایط نیست»، تحقیقات پیشین نشان دادند نوزاد زنانی که در دوره بارداری داروهای اس اس آر آی مصرف می‌کنند، با سرهای کوچکتری نسبت دیگر نوزادان متولد می‌شوند.
 
به گفته ورکر، اهمیت این تحقیقات در این موضوع است که نشان می‌دهد بیماری و شیوه درمان مادر هر دو در وضعیت نوزاد تأثیر گذارند و از این رو پزشکان باید پیش از تجویز هر گونه دارو برای زنان باردار، عواقب آن را به خوبی بسنجند.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی «هلث دی نیوز»، داروهای پروزاک، لکزاپرو، پاکسیل و زولُفت از نمونه داروهای ضد افسردگی اس اس آر آی متداول محسوب می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *