پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تعرفه واردات خودرو با چه ارزی محاسبه شد؟

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 249290
تعرفه واردات 100 درصد خودروهای لوکس خارجی که در شش ماهه امسال وارد کشور شد، بر اساس ارز مرجع 1226 تومانی محاسبه گردید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی پیش از این اعلام شده بود که بیش از 78 درصد خودروهای خارجی با ارز مرجع وارد کشور شده است که بر اساس اطلاعات جدید، تعرفه واردات تمام خودروهای لوکس خارجی نیز در شش ماهه امسال بر اساس ارز 1226 تومانی محاسبه گردیده است.
 
بر اساس اطلاعات جدید گمرک، در شش ماهه امسال بیش از 19 هزار و 380 خودروی خارجی وارد کشور شده است که ارزش دلاری آن 429 میلیون دلار و ارزش ریالی آن نیز 5259 میلیارد ریال اعلام شده است.
 
محاسبه تعرفه واردات خودروهای لوکس خارجی بر مبنای ارز مرجع 1226 تومانی در حالی است که به نظر می رسد در وضعیت فعلی کمبود ارز در کشور، دولت و مجلس باید با اصلاح قوانین قبلی، مبنای محاسبه تعرفه واردات خودروهای لوکس خارجی را تغییر دهند و این تعرفه را حداقل بر اساس ارز مبادله ای در مرکز مبادلات ارزی محاسبه کنند.
 
به گزارش فارس، حجم واردات خودروهای خارجی در کشور در شش ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17.1 درصد و ارزش دلاری آن نیز 21 درصد افزایش یافته است.
 
میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی شش ماهه نخست سال 1391 مبلغ 22,136 دلار بوده که نسبت به سال گذشته، با افزایش 3.46 درصدی مواجه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *