جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ازدواج اجباری 13 دختر برای حل مناقشه

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 248919
یک شورای محلی قبایلی در پاکستان برای پایان دادن به درگیری پنچ ماهه بین 2 قبیله، دستور ازدواج 13 دختر از اعضای قبیله مغلوب را صادر کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، این شورای محلی برای پایان دادن به درگیری  بین 2 قبیله «شاهانی» و «باگرانی» در منطقه «دیره بگتی» از توابع بلوچستان تشکیل شد.
 
شورای محلی دستور داد قبیله باگرانی که مسئول کشته شدن یکی از اعضای قبیله شاهانی است، 13 نفر از دختران خود را برای ازدواج به این قبیله تحویل دهد.
 
سن دخترانی که برای ازدواج اجباری انتخاب شده‌اند بین 4 تا 16 سال است.
 
این در حالی است که قبیله باگرانی باید 300 هزار روپیه معادل هفت میلیون و 500 هزار تومان به عنوان خونبها پرداخت کند.
 
«افتخار محمد چودری» رئیس دیوان عالی کشور در واکنش به این اقدام از قاضی ارشد دادگاه بلوچستان درخواست کرد هر چه زودتر برای مجازات مجرمان این واقعه وارد عمل شود.
 
به گزارش شبکه خبری «دنیا نیوز»، قاضی «خلجی عارف حسین» که بررسی پرونده ازدواج اجباری دختران را به عهده دارد در این زمینه گفت: ازدواج اجباری دختران به معنای تجارت انسان است.
 
وی ابراز داشت: علاوه بر مردم بلوچستان مردم ایالت «سند» نیز به شدت به رسومات قبیله‌ای پایبند هستند و همین موضوع سبب شده که مقام‌های بلند پایه و وزرا نیز از این موضوع برای سوءاستفاده از این مردم استفاده کنند.
 
رسم ازدواج اجباری دختران قبیله مغلوب از رسومات قدیمی است که بین قبایل مختلف پاکستان ادامه دارد اما در حال حاضر دیوانعالی کشور طبقه روشنفکر اجتماع  را به مخالفت با این رسومات غیر انسانی ترغیب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *