کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تند غذا نخورید تا چاق نشوید

18 مهر 1391 ساعت 9:32

خوردن غذا در محل کار دردسرهای خودش را دارد و کمبود وقت به دلایل مختلف از جمله مهم‌ترین آن‌هاست. این مسئله سبب می‌شود اکثر ما با عجله غذایمان را تمام کرده و به ادامه کار مشغول شویم.


به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نوشته ریدرز دایجست، تند خوردن دائم غذا می‌تواند تأثیر فراوانی در اضافه وزن شما داشته باشد. در تازه‌ترین شماره ژورنال پزشکی بریتانیا گزارشی از تحقیق درباره بیش از 3000 فرد میانسال ژاپنی منتشر شده که می‌تواند برای اکثر کسانی که یک وعده غذایی را سر کار میل می‌کنند، هشدار دهنده باشد. بنا به این تحقیق تندخورها دو برابر شانس  چاقی مفرط در سنین بالاتر را خواهند داشت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده اگر این عادت تندخوری را در کنار غذا خوردن تا احساس سیری کامل قرار دهیم، شانس چاقی مفرط به سه برابر نسبت به افرادی که با سرعت عادی غذا می‌خورند افزایش می‌یابد. البته در حین این تحقیق مشخص شده تندخوری می‌تواند انرژی بیشتری از فرد بگیرد ولی میزان تهدید چاق شدن ناشی از آن، این مصرف انرژی اضافه را بی اثر می‌کند.

دکتر الیزابت دنی ویلسون از دانشگاه ساوت ولز (نویسنده این گزارش) تاکید می‌کند افراد با توجه به ریسک بالای تندخوری باید سعی کنند غذا را با سرعتی منطقی‌تر میل کنند و در عین حال مراقب باشند عواملی که سبب تند خوردن غذا می‌شود را از خود دور کنند.

غذا خوردن با مشغولیت ذهنی شدید و یا خوردن فست فود دو عامل موثر در تندخوری است. از دیگر عوامل اصلی می‌توان به حرف زدن در حین غذا خوردن اشاره کرد که ناخواسته سبب تندخوری می‌شود.

به طور کلی دو عامل رژیم غذایی نامناسب و نداشتن تحرک کافی عامل اصلی چاقی است که تند خوری هم این امر را بیشتر تشدید کرده و سبب اضافه وزن بیش از حد می‌شود.


کد مطلب: 248818

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/248818/تند-غذا-نخورید-چاق-نشوید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com