پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جاسوس سعودی:انتحاری‌ها رابه سوریه بردم

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۱۷
کد مطلب: 248779
یک جاسوس دستگیر شده وابسته به سرویس اطلاعات و جاسوسی رژیم سعودی اعتراف کرد که ماموریت وی جذب جوانان و شهروندان عرب برای انجام عملیات تروریستی در سوریه و عراق و انتقال آنها به این دو کشور بوده است.
به گزارش جهان،  فارس به نقل از هفته‌نامه فلسطینی المنار، منابع آگاه خبری اعلام کردند که اعترافات یک تبعه عربی دستگیر شده در یک کشور عرب زبان پرده از توطئه‌های رژیم سعودی علیه دو کشور عراق و سوریه برداشت.

این تبعه عرب که توسط نیروهای امنیتی یک کشور عربی دستگیر شد، به مدت 15 سال به عنوان مهاجر در عربستان سعودی زندگی می‌کرده است.

به گفته منابع آگاه این تبعه عرب در اعترافات خود افشا کرده است که در عربستان در خدمت سلفی‌های وهابی بوده و وظیفه او جذب جوانان و شهروندان عرب برای انجام عملیات تروریستی در سوریه بوده و این جوانان و شهروندان را با وعده‌های مالی کلان اغفال می‌کرده است.

این منابع آگاه در این ارتباط به هفته‌نامه فلسطینی المنار گفتند که این مزدور به همراه مبالغ زیادی پول دستگیر شده است.

به گفته این منابع، بعد از تحقیقات صورت گرفته فاش شد که این فرد جاسوس سرویس اطلاعات عربستان سعودی بوده و ماموریت او نظارت بر عملیات قاچاق سلاح و افراد به داخل خاک سوریه بوده است.

این فرد در جریان تحقیق اعتراف کرده است که در انتقال تروریست‌های انتحاری به داخل خاک عراق جهت اجرای عملیات تروریستی نیز نقش داشت.

آل سعود درحالی در عراق و سوریه دست به جنایت می‌زند، که آخرین اخبار به دست آمده، تاکید می‌کند که شبکه‌های تروریستی وابسته به دوحه و ریاض این روزها فعالیت خود در شمال آفریقا به ویژه دو کشور الجزایر و موریتانی را افزایش داده‌اند.

فعالیت این شبکه‌های جاسوسی بر جذب شهروندان این دو کشور به ویژه جوانان آنها با وعده‌های کلان مالی متمرکز است.

این درحالی است که الجزایر و موریتانی نسبت به نفوذ شبکه‌های جاسوسی وابسته به آل سعود و آل ثانی در کشورهای خود در پوشش‌های مختلف از جمله شرکت‌های سرمایه گذار ابراز نگرانی کرده و هشدار داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *