پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تداوم توطئه اسرائیل علیه مسجدالاقصي

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب: 248227
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: نگرانی اصلی مسلمانان قدس این است که صهیونیست ها مسجدالاقصی را نیز مانند حرم شریف ابراهیمی به لحاظ زمان و جغرافیا تقسیم کنند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، الجزیره امروز جمعه  در گزارشی به یورش ا صهیونیستها به مسجدالاقصی اشاره و اعلام کرد: بلافاصله، پس از پایان نماز جمعه، شمار زیادی از نیروهای اشغالگر به محوطه مسجدالاقصی حمله و بمب های صوتی و بمب های حاوی گاز در آن پرتاب کردند که در نتیجه آن شماری از نمازگزاران زخمی و شمار دیگری نیز بازداشت شدند.

بهانه نیروهای اشغالگر برای حمله به محوطه مسجدالاقصی این بود که برخی از جوانان فلسطینی در داخل محوطه مسجد به نظامیان اسرائیل سنگ پرتاب کرده اند. با وجود اینکه شمار نمازگزاران در مسجدالاقصی، به علت تدابیر شدید نیروهای اسرائیل اندک بود، شمار نظامیان اسرائیلی زیاد بود و به گفته شاهدان عینی یهودیانی نیز که لباس فلسطینی ها را به تن کرده بودند در میان آنها بودند. این امر سبب شد تا مسئولان مسجد اطمیان حاصل کنند که آنچه روی داد تمرینی برای اجرای طرحی در آینده است.

احمد الرویضی، مشاور دیوان ریاست تشکیلات خودگردان در امور قدس، در این باره گفت: ما مدارک واسنادی داریم که نشان می دهد برای تجاوزکاری های امروز جمعه تدابیری از پیش آماده شده بود. یهودیانی که لباس فلسطینی ها را پوشیده بودند به پرتاب کردن سنگ به سوی نظامیان اسرائیلی اقدام کردند تا به صورت تمرینی زمینه را برای ورود نیروهای اسرائیلی به محوطه مسجد مبارک الاقصی آماده کنند.

گزارشگر این شبکه افزود: با توجه به تدابیری که نیروهای اشغالگر اسرائیل از ساعت های اولیه روز جمعه اتخاذ کرده بودند اوضاع متشنج شد.

این تدابیر سبب شد شماری از جوانان در داخل محوطه مسجد در اعتراض به اجازه دادن به ورود تندروهای اسرائیلی به محوطه مسجد برای برگزاری مراسمی یهودی ظرف هفته گذشته ، به برگزاری تظاهرات اقدام کنند.

محمد حسین ، مفتی قدس و سرزمین های مقدس ، در این باره گفت: این حق مسلمانان است که در مسجد خودشان حاضر شوند.

شاید این اتهام ها در چارچوب برخی اقدامات تحریک آمیز مرتبط به هم باشد.

مسئولان رسمی و مردمی فلسطین از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواستند با تشکیل جلسه فوری برای حمایت از مقدسات دینی از جمله مقدسات مسیحی ، که بارها مورد اهانت قرار گرفته است، اقدام کنند.

آخرین اهانت به مقدسات مسیحی نوشتن شعارهای اهانت آمیز به حضرت مسیحی (ع) بر دیوارهای یکی از کلیساها در نزدیکی مسجد مبارک الاقصی بود.

نگرانی فلسطینی ها این است که آنچه روی داد تمرینی برای اجرای طرح هایی در آینده باشد که بدترین آن اجرای طرحی است که پیشتر در حرم ابراهیمی در الخلیل روی داد که در آن حرم شریف به لحاظ زمان و جغرافیا تقسیم شد و پس از آن تلاش برای ایجاد معبد (سلیمان) است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *