جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طرح‌های اورژانسی مجلس برای مهار ارز

سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 247725
سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه مجلس چند طرح اورژانسی را برای کنترل قیمت ارز مطرح خواهد کرد، گفت: ممنوع شدن خرید و فروش آزاد ارز مهمترین طرحی است که مجلس هفته آینده آن‌ را بررسی خواهد کرد.
به گزارش جهان، محمد علیپور نماینده مردم ماکو و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه تصور آمریکا از تاثیر تحریم‌ها در قیمت ارز و سکه همانند محاسبات آنان از شرایط جهانی است، اظهار داشت: دولت ایران تنها با مقداری تدبیر می‌تواند قیمت ارز را کنترل کند اما متاسفانه بی‌تدبیری‌ها موجب نوسانات ارزی شده است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی چند طرح اورژانسی را برای کنترل قیمت ارز مطرح خواهد کرد، افزود: ممنوع شدن خرید و فروش آزاد ارز مهمترین طرحی است که مجلس هفته آینده آن را بررسی خواهد کرد.

علیپور با تاکید بر اینکه ذخایر ارزی ایران بسیار بیشتر از حدی است که بتوان با آن نوسانات ارزی را کنترل کرد، تصریح کرد: از دستگاه‌های امنیتی انتظار داریم با ورودی قاطع، نسبت به برخورد با سودجویان و فرصت‌طلبان اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که قیمت ارز در روزهای آینده افول خواهد کرد و در این امر، هیچ تردیدی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد فضای روانی را بر اقتصاد و بازار ارز ایران حاکم کند، گفت: مردم باید به توطئه‌های دشمنان قسم خورده خود آگاه باشند و مغلوب فضای روانی آنها نشوند چرا که بخشی از علت نوسانات بازار ارزی، فشارهای روانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *