کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوداگری در بازار ارز و سکه معارضه با نظام

11 مهر 1391 ساعت 8:59

معاون پژوهشی و فناوری اطلاعات دانشگاه باقرالعلوم(ع) در مورد سوداگران در بازار ارز و طلا گفت: اگر نگویم در محاربه با نظام است، مسلما در معارضه با نظام است. هر چیزی که نظام را دچار چالش کند، خلاف شرع است.


به گزارش جهان به نقل از مهر، چندی است که بازار برخی از کالاها دچار التهاب است و همواره بر قیمت کالاها افزوده می شود و در این بین نرخ تورم برخی کالاها مانند ارز و سکه بیشتر است به صورتی که هر روز شاهد رشد قیمت آن هستیم، برخی از افراد که سابقه ای در این کسب ها نداشتند هم وارد این صنف شده تا به درآمدی برسند. برخی هم به سودهای کلانی رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدمهدی گرجیان، معاون پژوهشی و فناوری اطلاعات دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سؤال که با توجه به بازار ملتهب بعضی از کالاها مانند ارز و سکه، حکم کسانی که با امید سودهای کلان وارد این بازار شده و به التهاب آن دامن می زنند، چیست؟، و آیا درآمدهای گاها زیاد، ناعادلانه و بدون تلاش این افراد از این بازارهای ملتهب شائبه ای دارد؟، گفت: حداقل این است، اگر نگویم در محاربه با نظام است، مسلما در معارضه با نظام است.
 
وی افزود: یعنی این اقدامات به گونه ای است که نظام را دچار چالش کرده و هر چیزی که نظام را دچار چالش کند، خلاف شرع است.
 
گرجیان در مورد درآمدهای کسب شده از این نوع کارها اظهارداشت: این نوع درآمدها اگر صرفا در راستای زراندوزی شخصی باشد، حکم جداگانه ای دارد اما وقتی موضوع معارضه با نظام، به عنوان ثانوی بر حالت قبلی بار می شود، مسلما زشتی عمل بیشتر از حالت قبلی می شود.


کد مطلب: 247623

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/247623/سوداگری-بازار-ارز-سکه-معارضه-نظام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com