جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کار و کاسبی فوتبالیست های پولدار چیست؟

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 247486
فوتبالیستهای ایرانی در بازار کار دنبال چه صنفی می­ روند؟ در این گزارش نگاهی انداخته شده است به شغل دوم تنی چند از فوتبالیستهایی که یا دوران بازنشتگی از فوتبال را در حال تجربه کردن هستند یا اینکه در کنار فوتبال به فکر درآمدزایی دیگری افتاده ­اند.
به گزارش جهان به نقل از عصر ایران، فوتبالیستها را باید قشری دانست که به قول عامیانه "پولدارند" و نه غم نان دارند و نه غم آب! اما این دلیل نمی­ شود تا آنها به قراردادهای چند صد میلیونی فوتبال بسنده کنند و به فکر این نباشند که سرمایه­ های خود را که اتفاقا کم هم نیست, در کارهای دیگر به قول معروف به کار نیاز ندازند.

فوتبالیست های ایرانی در بازار کار دنبال چه صنفی می­ روند؟ در این گزارش نگاهی انداخته شده است به شغل دوم تنی چند از فوتبالیستهایی که یا دوران بازنشتگی از فوتبال را در حال تجربه کردن هستند یا اینکه در کنار فوتبال به فکر درآمدزایی دیگری افتاده ­اند.

جواد نکونام؛ دلارهای اسپانیایی در بازار عطر

کاپیتان تیم ملی فوتبال و استقلال یکی از خوش­ پوش­ترین چهره­ های فوتبالی است و شاید به همین دلیل است که به بازار عطر و ادکلن توجه کرده و حالا در واردات عطرهای خارجی یکی از فعال­ترین­ ها به حساب می ­آید. البته نکونام در کنار این تجارت شیک و البته پولساز با تنی چند از دوستان خود شرکت توليد پوشاک و لوازم ورزشي هم تاسيس کرده است.

کریم باقري؛ بازرگان فرش!

کريم باقري، هافبک صاحب نام سال هالی نه چندان دور  پرسپوليس، که زماني فوتبالش هم مثل فرش شهرش زبانزد عام و خاص بود در کنار شوت زدن و دويدن و پاس دادن در زمين چمن در امر صادرات فرش و ارز آوري براي کشور تجربه و تبحر بالايي دارد. کريم خان همراه پدر همسرش يکي از تجار معروف فرش ايران و به خصوص تبريز در دنياست! البته او به دلیل علاقه­ مندی دوران کودکی چند تریلی هم دارد که در شرکت ترابری­اش در حال طی کردن جاده­ های مختلف ایران هستند.

علی دایی؛ آقای پولدار

علی دایی را همه پولدارترین چهره ورزشی کشور می­ دانند که نشان می­ دهد او مثل تحصیل و ورزش در تجارت هم انسان موفقی بوده که به همین دلیل جایگاه ممتازی از لحاظ اقتصادی دارد. مشارکت در ساخت يک شهرک توريستي در اطراف چالوس، مالکيت چندين فروشگاه و گالري کفش و لباس در مراکز خريد يوسف آباد، منيريه، ميدان محسني و ميلاد نور و همچنين اداره موسسه توليدي پوشاک ورزشي دايي، مشغله هايي است که بعد از فوتبال ذهن دايي را به خود مشغول کرده است تا علی دایی نشان دهد که در زمینه پول در آوردن هم به فکر رکورد شکنی است.

خداداد عزیزی؛ تجارت جهاني!

چهره جنجالی و حاشیه­ ساز فوتبال ایران که در یکی دو سال اخیر از متن فوتبال رانده شده است, در تجارت آن هم تجارت جهانی امتحان خوبی را پس داده است و در حالی که در فوتبال فرصت سوزی­ هایی داشته, نشان داده است که تاجر موفقی است. خداداد صاحب يک شرکت توليد قطعات يدکي اتومبيل در سنگاپور است و در دبي هم سرمايه گذاري هاي خوبي انجام داده است.

نيما نکيسا؛ رستوران دارد!

روح لطيف نيما نکيسا، او را وارد عرصه هنر کرده و آن طور که شنيده ايم به زودي کاست سنگربان سابق تيم ملي روانه بازار موسيقي خواهد شد. البته فعاليت غير ورزشي نکيسا فقط به هنر و موسيقي ختم نمي شود . نيما خان با همکاري پدرش اداره يک رستوران شيک و مدرن را در خيابان فراهاني برعهده دارد. خوش تيپي نيما باعث شده کار و کاسبي اش بگيرد.

يحيي گل محمدي؛ صاحب يک آرايشگاه مجهز

يحيي گل محمدي، مدافع اسبق  تیم ملي فوتبال سرمربی فعلی صبای قم  از آن دسته فوتباليست هايي است که همواره دور حاشيه را خط کشيده و بي سر و صدا به زندگي و کار خود مشغول است . او به همين چند روزه شهرت و قدرت دلخوش نکرده و اداره يک آرايشگاه مجهز به نام هنر پرشيا را بر عهده دارد. ضمن اينکه آقا يحيي در امور خيريه نيز پيشقدم است و آن طور که شنيده ايم هزينه يک موسسه خيريه را تامين مي کند.

سيروس دين محمدي؛ کاسبي در ميلاد نور

چندين سال حضور در استقلال و سابقه حضور دو ساله در فوتبال باشگاهي آلمان، گذشته از تجربيات فني و حرفه اي فراوان براي سيروس خان ، از لحاظ مادي هم براي هافبک ريز نقش پگاهي ها سودآور بود. سيروس، سرمايه اش را که هم ريالي است و هم ارزي در کار توليد پوشاک به کار انداخته و يک موسسه توليد پوشاک را اداره مي کند . البته يک باب مغازه در پاساژ ميلاد نور و در جوار هم قطاراني چون ميناوند ، پيرواني و دايي نيز از ديگر سرمايه گذاري هاي جناب سيروس خان است که در آن به عرضه پوشاک ورزشي مي پردازد.

عليرضا نيکبخت؛ پوشاک توليد مي کند!

عليرضا نيکبخت واحدي ، مهاجم سابق برسبوليس بيشتر از آنکه به فکر آينده اش باشد ، به تيپ و مد و ظاهرش مي رسد و فرصت چنداني براي پرداختن به امور تجاري ندارد . البته گويا به تازگي شم تجاري نيکي هم تقويت شده و شنيديم وي در يک موسسه توليد پوشاک مشارکت و سرمايه گذاري کرده است.

رسول خطيبي؛ ورزشگاه ­مي­ سازد

مربي فولادگستر تبريز آنقدر به فوتبال و توپ و تور علاقه دارد که حتي سرمايه گذاري هايش هم يکجوري به فوتبال و ورزش ربط پيدا مي کند . مهاجم تبريزي سپاهان ، پروژه ساخت يک مجموعه ورزشي را در تبريز آغاز کرده و نظارت بر چگونگي انجام کار اين مجموعه و تامين هزينه هاي آن مهمترين مشغله خطيبي بعد از فوتبال است.

 پژمان نوري؛ در آستانه آپارتمان سازي!

پژمان نوري، هافبک تيم ملوان بندر انزلی پسر ارشد خانواده اي است که املاک زيادي در شمال دارند اما پژمان علاقه اي به کشاورزي و زمين داري ندارد. از قرار معلوم پژمان هم نان را در ساخت و ساز مي بيند. او قصد دارد در قطعه زميني که در اختيارش است ، آپارتمان سازي کند البته در فصل بهار! در اين مدتي هم که بيکار بوده سرش با خواهرزاده اش و مراقبت و پرستاري از او گرم بوده ، مثل اينکه پژمان خان در رشته پرستاري استعداد بسيار خوبي دارد!

عليرضا منصوريان؛ بازار کامپيوتر!

 عليرضا منصوريان ، هافبک اسبق استقلال ، دو سال حضور در آلمان و فوتبال ماشيني و حساب شده ژرمن ها ، حسابگري علي منصوريان را هم تقويت کرد ، به طوري که اين بازيکن مارک هايش را در بازار پر رونق کامپيوتر سرمايه گذاري کرد. اگر خريدار قطعات و لوازم کامپوتر هستيد ، حتماً سري به فروشگاه منصوريان واقع در چهار راه ولي عصر بزنيد.

پژمان جمشيدي؛ گالري عطر و ادکلن

پژمان جمشيدي، بازيكن سالهاي نه چندان دور ليگ برتر علاوه بر اينکه بعد از چندين سال تحصيل در رشته عمران هنوز موفق به اخذ مدرک نشده و دائماً به خاطر پاس کردن واحدهاي درسي دنبال اساتيد خود است ، بخشي از وقتش را هم در گالري عطر و ادکلن فروشي اش که در کرج واقع است ، مي گذراند.

مهدي هاشمي نسب؛ در فکر افتتاح پيتزافروشي

مهدي هاشمي نسب بازنشسته فوتبال  و بازيکن پر شر و شور سالهاي گذشته استقلال و پرسپوليس حالا به يک بازيکن بي حاشيه و آرام تبديل شده و حسابي به فکر آينده خود است . واردات لوازم آرايشي و بهداشتي آقا مهدي را راضي نکرده و حالا او قصد دارد يک پيتزافروشي داير کند ، البته اينکه کجا و با کي هنوز معلوم نيست ، اما احتمالاً يکي از پر رونق ترين پيتزافروشي هاي تهران از آن گلزن ترين مدافع فوتبال ايران خواهد شد.

حامد كاويانپور؛ نمايشگاه اتومبيل

حامد کاويانپور، هافبک سابق ملي پوش تيم پرسپوليس، يک مدرسه فوتبال تاسيس کرد که همه امکانات و سهام آن متعلق به خودش است. در کنار آموزش فوتبال به نونهالان علاقمند ، آقا حامد ، در کار خريد و فروش اتومبيل هم فعال است و اتفاقاً اتومبيل هاي لوکس و گرانقيمتي هم در دست و بالش دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *