پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

بهترین راه برای کنترل استرس

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 247121
روانشناسان می‌گویند اگر نگرانی‌های خود را روی کاغذ بیاورید و آنها را بنویسید، می‌توانید بر اضطراب خود غلبه کنید؛
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، روانشناسان در یک مطالعه گسترده تأیید کردند که نوشتن اضطراب‌ها و نگرانی‌ها قبل از قرار گرفتن در یک موقعیت تنش‌زا و استرس آور مثل شرکت در آزمون یا ارائه سخنرانی می‌تواند تا حد زیادی از استرس شما بکاهد و در عین حال امکان موفقیت و بازده شما را افزایش دهد.

 روانشناسان معتقدند نوشتن به شما امکان می‌دهد که ذهن خود را پاکسازی کرده و بتوانید بهتر روی کاری که در دست انجام دارید، تمرکز کنید؛ این تکنیک به اندازه‌ای قدرتمند است که اگر دانشجویان پیش از نشستن سر جلسه امتحان آن را به کار گیرند، بازده آنها افزایش یافته و نمرات تحصیلی که کسب می‌کنند 20 درصد بیشتر می‌شود.

مردم اغلب در آستانه یک وضعیت استرس‌زا دچار نگرانی‌ها و پیامدهای آن می‌شوند؛ این نگرانی‌ها روی منابعی که باید در حین انجام کار از آنها استفاده کنیم تأثیر می‌گذارند و با مداخله عملکرد ما را کاهش می‌دهند، اما اگر از روش حلقه کاغذ استفاده کنیم نگرانی‌هایمان روی کاغذ جاری می‌شود و ذهنمان پاک خواهد شد؛ این ذهن اکنون آماده تمرکز کردن است.

اضطراب عبارت از یک احساس ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشاء ناشناخته است که به فرد دست می‌دهد و پیامدهای آن شامل عدم اطمینان، درماندگی و برآشفتگی فیزیولوژیکی است؛ همچنین وقوع مجدد اتفاقاتی که قبلاً باعث بروز استرس و آسیب به فرد شده‌اند، می‌تواند عامل ایجاد اضطراب باشد.

اغلب افراد در دوران حیات خود دچار اضطراب می‌شوند اما اضطراب مزمن، شدید و دائمی می‌تواند مشکل ساز و بیمار گونه باشد؛ بنابراین بروز اضطراب در زنان ، ‌افراد کم درآمد و افراد سالخورده و میانسال بیشتر است.

روانپزشکان توصیه می‌کنند که برای پیشگیری از حملات اضطرابی از خوردن کافئین مثل قهوه، چای، کولاها ‌و شکلات خودداری کنید چون کافئین شما را در یک حالت تحریک پذیر قرار می‌دهد؛ از کشیدن سیگار خودداری کنید چون نیکوتین موجب تشدید تحریک پذیری فیزیکی و فیزیولوژیکی می‌شود و با تشدید انقباض عروقی، فعالیت و کارکرد قلب را افزایش می‌دهد.

انجام تمرینات ورزشی روزانه نیز در پیشگیری از اضطراب بسیار مؤثر است به طوری که حتی یک پیاده‌روی کوتاه در اطراف آپارتمان می‌تواند شما را آرام نگه دارد؛ به علاوه درمان‌های شناختی رفتاری تا حد زیادی در کنترل اضطراب و حمله‌های ترس مؤثر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *