جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مراقب آبروی خود در فضای مجازی باشید

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 246882
سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده در زمینه هتک حیثیت گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی از انتشار تصاویر خصوصی خود در فضای مجازی خودداری کنند چرا که آبروی از دست رفته قابل جبران نیست.
به گزارش جهان، سرگرد نیک نفس در گفت‌وگو با فارس گفت:‌ برخی از افراد با سهل انگاری، تصاویر خصوصی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند که این امر به سوء استفاده از تصاویر منجر می‌شود.

وی به تشکیل پرونده‌های متعدد و سوء استفاده از این گونه تصاویر در پلیس فتا اشاره کرد و ادامه داد: گاهی بعضی از تصاویر افراد که عموما تصاویری رسمی هستند، برداشت شده و به صورت مونتاژ و بسیار نامناسب و مستهجن در فضای مجازی انتشار می‌یابد.

نیک نفس اظهار داشت: انتشار مطالب در قالب تصاویر مستهجن عموما برای بازیگران، ورزشکاران و یا با انگیزه انتقام‌جویی سرقت و سوء استفاده انجام می‌شود، در حالی‌که در فصل 5 جرایم رایانه‌ای این موضوع به عنوان هتک حیثیت و نشر اکاذیب شناخته شده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و مجرم به مجازات و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

این مقام انتظامی در خاتمه خاطر نشان کرد: در این نوع جرایم یک مشکل وجود دارد و آن اینکه مجرم با آبروی فرد سر و کار دارد؛ به عبارتی با اجرای حکم برای مجرم هیچ مشکلی از قربانی حل نخواهد شد و آبروی از دست رفته وی بازنخواهد گشت در نتیجه ضروری است افراد دقت داشته باشند تا از انتشار تصاویر خصوصی در فضای اینترنت خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *