پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آيا شما هم موهاي سفيد داريد؟

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 246306
سفيدي مو مي‌تواند علامت بروز بعضي از بيماري‌هاي داخلي يا بيماري‌هاي خود ايمني بدن باشد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سفيدي مو اگر در سن معمول آن رخ دهد، ناشي از كاهش فعاليت سلول‌هاي رنگدانه‌ساز يا ملانوسيت‌هاست كه ابتدا موها خاكستري سپس سفيد مي‌شود.

یکی از نشانه های در تعادل بودن بدن، وجود موهای سالم است. زمانی که تندرست هستیم و از نظر روحی در وضعیت خوبی قرار داریم به احتمال زیاد موهایمان نیز درخشان و شاداب به نظر می رسند. هنگامی که از نظر روحی در وضعیت نامطلوبی قرار می گیریم یا به بعضی از بیماری ها مبتلا می شویم، موهایمان شادابی خود را از دست می دهند، گاهی شروع به ریزش می کنند و به دلیل فعالیت زیاد غدد چربی به سرعت چرب می شوند.

استفاده از موادی که هیچ بار تغذیه ای برای بدن ندارند..فقط شکم پر کنند وبدن را با فقر مواد غذایی روبرو می کند خود از عوامل موثر در سفید شدن و ریزش مو می باشند.موادی چون چیپس پفک تخمه و…از همین دسته اند.

استعمال سیگار باعث جمع شدن چربی زائد در حول پیاز مو شده ومانع رسیدن مواد غذایی به آن میشود.

استرس می تواند سبب بروز مشکلات ناگهانی در پوست و مو شود و همین مشکلات نیز به خودی خود می توانند بر شدت استرس بیفزایند. با ما همراه شوید تا تاثیر استرس روی موها را بررسی کنیم.

نکته:

1-سعي كنيد كه در برنامه غذايي خود از سبزيجات وميوه هاي تازه بسيار استفاده شود وخوردن سبزيجاتي چون كرفس جعفري كاهو واسفناج توصيه مي شود.

2-رژيم غذايي نامناسب و عاري از فلزاتي چون منگنز، روي، آهن و مس را در بروز سفيدي زودرس مو موثر مي‌دانند.

3-از رسیدن گرد وخاک ودود به موهایتان جلوگیری کنید که دشمن مو هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *